X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

كتابِ آيا معبودى با الله جل جلاله است؟

جمعه, 29 شهریور 1387

كتابِ آیا معبودى  با الله جل جلاله است؟

بی گمان دین- معتبر و پسندیده- در نزد خداوند جل جلاله دین اسلام است و دینی بنام یهودیت یا مسیحیت در نزد خداوند جل جلاله مدار اعتبار نبوده، بلکه این اصطلاحات را پیروان موسی علیه السلام  و عیسی علیه السلام بعد از وفات شان بوجود آورده اند، اما در زمان حیات شان همچو نام ها وجود نداشت و هیچ کدام آنها به آن معترف نبودند. خداوند جل جلاله این دو امت را در قرآن کریم بنام یهود و نصاری معرفی کرده می فرماید:   (وَقَالَتِ الْیَهُودُ لَیْسَتِ النَّصَارَى عَلَى شَیْءٍ وَقَالَتِ النَّصَارَى لَیْسَتِ الْیَهُودُ عَلَى شَیْءٍ وَهُمْ یَتْلُونَ الْكِتَابَ ) البقرة  113 . یهودیان گفتند که مسیحیان برحق نیستند و مسیحیان گفتند که یهودیان برحق نیستند، حال آن که کتاب آسمانی را می خوانند.

در حقیقت دین پسندیده در نزد خداوند جل جلاله دین اسلام است. آری دین همۀ بشریت بعد از فرود آمدن آدم علیه السلام به زمین و پیامبران واپسین تا پیامبر آخر زمان حضرت مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم اسلام بود. خداوند جل جلاله میفرماید: مَا كَانَ إِبْرَاهِیمُ یَهُودِیًّا وَلَا نَصْرَانِیًّا وَلَـكِن كَانَ حَنِیفًا مُّسْلِمًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِینَ)

ابراهیم نه یهودی بود نه نصرانی، بلکه حنیف مسلمان بود و ازمشرکان نبود. آل عمران 67

شاید کسی بپرسد که چرا اسلام دین همۀ پیامبران است؟ برای چنین سوال کننده جوابی کوتاه میدهیم که خداوند جل جلاله یکتا و بی همتاست و دین نیز در نزد اوتعالی یک دین است، و درست نیست اینکه خالق و پروردگار همه بشریت چه در گذشته وچه در حاضر و آینده، یک ذات باشد، ولی دین آنها مختلف. حال آنکه همه یک رب را می پرستند، پس الله جل جلاله واحد است و دین نیز نزد اوتعالی یک دین می باشد.

خوانندگان گرامی! از شما خواهشمندم که همه فصول این کتاب را مطالعه نمایید تا سیاه و سفید، پوسیده و نفیس، گمراهی و هدایتی که میان مبادی بزرگوار اسلام و مبادی فاسد غرب وجود دارد برایتان واضح گردد.

این كتاب را می توانید در بخش عقیده و ایمان كتابخانه عقیده مطالعه نمایید.