X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

كتاب ديدگاه اهل سنت درباره مشاجرات و اختلافات ميان صحابه کرام رضي الله عنهم أجمعين

پنجشنبه, 28 شهریور 1387

كتاب دیدگاه اهل سنت درباره مشاجرات و اختلافات میان صحابه کرام رضی الله عنهم أجمعین
متأسفانه در سال‌های اخیر ایراد و بدگویی از اصحاب رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم از جانب رافضی‌های جدید افزایش یافته و بعضی از نویسندگان و روزنامه‌نگاران هم با آنان همسو شده‌اند، و کار به جایی رسیده که شخصی مثل أسامه انور عکاشه در ملأ عام و روی بعضی از تلویزیون‌های ماهواره‌ای به طعن و بدگویی از یاران پیامبران خدا صلى الله علیه وآله وسلم می‌پردازد.
در حقیقت این تهاجم ننگین بخشی از نقشه‌ای می‌باشد که جهت دور نمودن و فاصله گرفتن مسلمانان از اصحاب کرام رضی الله عنهم پی‌ریزی شده است. و علت چنین تهاجمی از قدیم معلوم بوده و بزرگ مردی همچون امام ابو زرعه (رحمه الله) پرده از روی آن برداشته آنگاه که می‌فرماید اگر کسی را دیدی که از اصحاب رسول اکرم صلى الله علیه وآله وسلم عیبجوئی می‌کند بدان که آن کس کافر و زندیق است که می‌خواهد سلف صالح این امت را لکه‌دار کند. و در واقع کلام امام ابو زرعه  رحمه الله هدف کج اندیشان و گمراهان را روشن می‌کند که می‌خواهد از راه لعن و عیب جویی از جیل اولیه و پرورش یافته مدرسه وحی به اصل شریعت مقدس اسلام عیب وارد کنند. آن را فاقد اعتبار و ناکار آمد برای این دور و زمانه جلوه دهند. چون توانایی آن را ندارند که مستقیماً به شریعت اسلام حمله‌ور شوند و به امید خدا هیچ گاه موفق نخواهند بود. و بدین خاطر این رساله را تهیه نمودیم كه اسم آن  «کف العصابه عما شجربین الصحابه» بود و به فارسی اسم آن را دیدگاه اهل سنت درباره مشاجرات و اختلافات میان صحابه کرام رضی الله عنهم أجمعین گذاشتیم که موقف و آراء اهل سنت را در خصوص آن روشن نموده‌ایم.
اداره كتابخانه سایت عقیده با تقدیم این كتاب خدمت برادران و خواهران مسلمان از خداوند منان مى خواهد که آن را در میزان حسناتمان قرار دهد و عاقبت ما را ختم به خیر نماید.
شما می توانید این كتاب را در بخش اصحاب رسول الله   مطالعه نمایید