X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

کتاب روزه سپر پارسايان

پنجشنبه, 31 امرداد 1387

کتاب روزه سپر پارسایان

برادران و خواهران گرامی! همانطور که قول داده بودیم که کتابهایی را در  ماه مبارک رمضان در مورد احکام روزه خدمت شما عزیزان تقدیم می کنیم، اینکه اولین کتاب را به عنوان روزه سپر پارسایان  در کتابخانه عقیده نشر نمودیم و امیدواریم مورد استفاده شما سروران گرامی قرار گیرد.

در این شکی نیست که ماه مبارك رمضان بهترین و بزرگ‏ترین موسم كسب خیرات و بركات است، ماهى كه آخرین برنامه عالم‏تاب و هدایت بشرى در آن فروفرستاده شده است. در این ماه بنده مسلمان مهمان خداوند متعال است.

رمضان موسم پرهیزگاران و بازار تجارى صالحان است. براى هر كالایى بازارى هست كه طرفداران و علاقمندان خاصش انتظار آن را مى‏كشند تا سود فراوانى بدست بیاورند، مسلمانان نیز منتظر فرا رسیدن رمضان هستند تا براى بدست آوردن سود ارزشمند و توشه سفر آخرت، یعنى تقوا، تلاش كنند.

ماه رمضان فرصت خوبى است كه شخص مسلمان بتواند نیكیهاى فراوانى كسب و براى زندگى ابدى ذخیره كند. درهاى بهشت در رمضان به روى مؤمنان روزه‏دار باز و درهاى جهنم بسته و شیاطین به غل و زنجیر بسته مى‏شوند تا به مؤمنان روزه‏دار و مهمانان خدا آسیبى نرسانند.

روزه روش عملى درست ربانى است، روشى كه تأثیر بسیار عمیقى در بازسازى دل و درون دارد و فرد مؤمن را عبد پروردگارش مى‏گرداند. روزه به روزه‏دار اخلاص و پاكدامنى مى‏آموزد، زیرا این عبادت سرّى است بین خدا و بنده.

روزه جهاد با نفس است و موجب تقویت اراده‏ى شخص مى‏گردد. روزه‏دار نفس خود را از سركشى بازمى‏دارد و از تمام آرزوها و امیالش مى‏گذرد و بدین‏وسیله خویشتن‏دارى‏اش را تقویت مى‏كند.

روزه همچون سپرى است كه روزه‏دار را در دنیا از انجام گناه بازمى‏دارد و در روز رستاخیز او را از آتش جهنم حفظ مى‏كند.  اینك براى اینكه بدانید چگونه سپری می باشد کتاب روزه سپر پارسایان ترجمه كتاب: (الصوم جنة) نوشتۀ: دكتر خالد بن عبدالرحمن الجریسى و ترجمه استاد إسحاق دبیرى را در بخش فقه و احکام مطالعه فرمایید.