X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

كتاب گفتگوهای عقلانی با شیعیان اثنی عشری

جمعه, 07 اسفند 1388

معرفی كتاب گفتگوهای عقلانی با شیعیان اثنی عشری  - منابع شیعه در میزان نقد علمی
نخستین بار نام پرفسور احمد الغامدی استاد دانشگاه ام القری در مکه مکرمه با کتاب  گفتگویی آرام با دکتر محمد حسینی قزوینی شیعه اثنا عشری معروف گردید در این کتاب پرفسور احمد الغامدی چهره حقیقی قزوینی این رافضی دروغگو را برملا ساخت.
قزوینی مانند همجنسان خود با شعار دروغین وحدت و گفتگوی در پی اغفال و فریب مسلمانان جهان است که یکی از نمونه های آن برنامه های این حقه باز در شبکه سلام رافضی می باشد.
به هر حال گفتگو با قزوینی سبب شد که باب تحقیق و کنکاش در عقاید شیعه به روی پرفسور احمد الغامدی باز گردد و ایشان با تحقیقات خود در کتب رافضه به نتایج جالبی رسیدند و از همه جالبتر اینکه هر کسی که در مذهب شیعیان رافضی بیشتر تحقیق و مطالعه نموده بیشتر به حقیقت این فرقۀ باطل پی برده است.
ما همه بر این عقیده هستیم که تنها راه حل برای این امت با همه طوایف و فرقه‏هایش این است که به کتاب الله متعال یعنی قرآن کریم رجوع نمایند و قرآن را داور روایات نقل شده به دست خود قرار دهند و هرچه را موافق آن بود قبول نمایند و آنچه را مخالف بود نپذیرند.
 سپس به سراغ سنت بروند و آن را مورد بررسی قرار دهند و با قواعد روایت، آن را مورد داوری قرار بدهند و آنچه را که بر اساس این قواعد صحیح بود بپذیرند و آنچه را مخالف بود ردّ نمایند. بدین طریق، می‏توانیم به حقیقت دست یابیم و در نتیجه آراء و دیدگاه‎ها به هم نزدیک شده و مفاهیم تصحیح می‏شوند، زیرا امت مبتلا به حیله و نیرنگ دشمنانی شده که خواهان تباه ساختن عقیده آن و متفرق ساختن آن- با جعل روایات کذب در کتاب‎ها و روایت‏های آن طوایف- هستند و بسیاری از پاکان و عاشقان دین از روی جهل و غفلت قربانی این دسیسه شده‎اند و این امید وجود دارد که چون بیدارشان کرد بیدار شوند.
شواهد این امر در کتب طوایف مخالف حق بسیار فراوان است. یکی از مهمترین این طوایف، طایفه شیعه دوازده امامی است. این حقیقت برای بسیاری از افراد این طایفه روشن شده و خود در مورد آن سخن گفته‎اند. برخی از این افراد که بیدار شده‎اند عقیده خود را تصحیح کرده‎اند و این امر را اعلان داشته‎اند- مثال‏هایی در این باره ذکر خواهد شد-، برخی دیگر این امر را مخفی داشته‎اند و این امر را برای علاقه‏مندان خود بیان کرده‎اند. برخی دیگر همچنان منتظر فرصت مناسب برای اعلان آن می‏باشند. برخی دیگر به عمد یا از روی خطا در تلاش برای تأویل حقایق هستند و هدف خود را بحث از حقیقت قرار نداده‎اند، بلکه هدفشان را این قرار داده‎اند که هر نقدی را که متوجه طایفه آنان می‏شود ردّ کنند و به همین دلیل از رؤیت حقیقت محروم شده‎اند.
به همین دلیل لازم است که آن شواهد جمع آوری شود و مورد بررسی قرار بگیرد تا دیگر افراد آن طایفه بیدار شوند و تا که شاید خداوند متعال حقیقت را برایشان آشکار سازد و به راه مستقیم برگردند و امت متحد شود.
اما چون جمع آوری همه آن شواهد- از کتابهای این طایفه- نیاز به تلاش زیادی دارد، زیرا نمی‏توان همه را در یک کتاب گردآورد و به کتاب‏های زیادی نیاز دارد که خواندن و مطالعه آنها به دلیل حجم زیاد حتی برای تمام شیعیان دوازده امامی مشکل است، به همین دلیل پرفسور احمد الغامدی همه این شواهد را در این بحث به صورت مختصر جمع‏آوری کرده‎ است تا که شاید در بیان حقیقت کافی باشد.
در این کتاب پرفسور احمد الغامدی به بررسی شش جنبه از این شواهد اکتفا کرده است که عبارتند از:
·        احوال اشخاصی که شیعیان دوازده امامی اظهار می‏دارند که یاران و اصحاب ائمه و راویان مذهبشان هستند.
·        راویان عقائد شیعه دوازده امامی که از آن اصحاب روایت کرده‎اند.
·         احوال روایاتی که به ائمه معصوم از نگاه این طائفه منسوب شده است.
·        تاثیر اختلاف روایات منسوب به ائمه این گروه، بر فتاوای علمایشان.
·        جایگاه علمای متقدم طائفه در نزد علمای متأخر آنان.
·        وضعیت منابع شیعی و میزان صلاحیت آنها برای اثبات عقیده و شریعت.
روش بحث به صورت خلاصه چنین است:
بیان امور سابق از خلال منابع شیعه دوازده امامی و تحلیل آنها و بیان نتایج مترتب بر آنها به یک روش گفتگویی.
این کتاب مشتمل بر بیست و یک مبحث است. در ذیل هر مبحث دو مطلب ذکر شده است: نخست: بیان یکی از قضایای بحث. دوم: تحلیل آن قضیه و بیان نتائج مترتب بر آنچه که تحت عنوان «وقفات» وارد شده است.
هر کدام از این بیست و یک مبحث به تنهائی برای بیدار کردن عقلای این مذهب- مشروط بر اینکه تفکر و تأمل داشته باشند- کفایت می‏کند.
همچنین امید این را داریم که این بحث عقل مخلصان این گروه را جهت تأمل و بازگشت برای رسیدن به حقیقت روشن سازد و تنها به تقلید بسنده نکنند، خصوصاً اینکه علمای این طایفه بر شیعیان واجب کرده‎اند که خود بحث نموده و تقلید نکنند.
كتابخانه عقیده با آرزوی وحدت و یکپارچگی امت اسلام این کتاب ارزشمند را خدمت برادران و خواهران گرامی تقدیم می کند، شما می توانید با فشار بر روی اسم کتاب در پایین این صفحه آنرا داونلود نمایید.
گفتگوهای عقلانی با شیعیان اثنی عشری  - منابع شیعه در میزان نقد علمی