X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

كتاب دوستی و خویشاوندی میان اهل بیت و صحابه آمادۀ چاپ

سه شنبه, 21 مهر 1388

كتاب دوستی و خویشاوندی میان اهل بیت و صحابه

در تاریخ بشریت سابقه  ندارد كه شاگردان و  یاران پیامبری پس از ایمان وكسب دهها و صدها مدال افتخار، با خاندان پیامبرشان به ستیز ستیز بپردازند، اما متاسفانه دجالان دین فروش و دشمنان پیامبر و صحابه با تحریف تاریخ و دروغ پردازیهای تخیلی و افسانه ای چنین وانمود كرده اند كه گویا پیامبر ما حضرت محمد  صلى الله علیه وآله وسلم در تفهیم و اجرای رسالت خود نعوذ بالله ناكام بوده، و در تمام مدت بیست و سه سال دوران طلایی تاریخ بشر، كه ایشان نمونه‌ی كامل از یك انسان كامل با پشتیبانی وحی و نظارت الهی، رهبری جهان معنویت را به عهده داشته، نتوانسته - جز چند نفری كه تعدادشان حد اکثر از عدد انگشتان دو دست بیشتر نیست - شاگردانی را پرورش دهد كه پس از وی حد اقل باخانواده ایشان رابطه صمیمی داشته باشند!.

 

روابط خویشاوندی بین پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم و اصحاب کرام رضی الله عنهم اجمعین

بسیار عجیب است! چگونه باید اینگونه افسانه هایی را باور كرد، در حالی كه طبق شواهد روشن و براهین قاطع، صحابه و اهل بیت نه تنها یار و یاور یكدیگر بودند، بلكه با وجود بعضی رنجشهای طبیعی در جامعه بشری، پیوند ناگسستنی بین آنان وجود داشت و بشدت به یكدیگر احترام داشتند و با یكدیگر پیوند خویشاوندی برقرار میكردند، و به نامهای یكدیگر افتخار می‌ورزیدند.

نامگذاری های فرزندان علی علیه السلام به نام های صحابه

یکی از دلایل وجود الفت و محبت و روابط حسنه، بین اصحاب بزرگوار و اهل بیت پیامبر ارتباط خویشاوندی سببی و نسبی است، علاوه بر آن که اهل بیت فرزندانشان را با نام اصحاب نام‌گذاری می‌کردند.

  • امام علی رضی الله عنه پسرانش را با نام خلفای راشدین نام‌گذاری کرد، از جمله چند پسر به نام‌های عمر و عثمان و ابوبکر داشت.
  • امام زین العابدین رضی الله عنه یکی از دخترانش را عائشه نامید، و فرزندانی به نام‌های عبدالرحمن و عمر داشت که برادر پدری و مادری زید بن علی بود.
  • موسی بن جعفر ملقب به کاظم رحمه الله  یکی از پسرانش را ابوبکر و یکی را عمر، و یکی از دخترانش را عائشه و دیگری را أم‌سلمه نامید.
  • همچنین یکی از دختران امام علی بن موسی الرضا رحمه الله عائشه نام داشت.

روابط خویشاوندی بین اهل بیت و صحابه رضی الله عنهم اجمعین

روابط خویشاوندی بین اهل بیت و صحابه رضی الله عنهم اجمعین

  • محمد باقر بن زین العابدین بن حسین: با ام فروه دختر قاسم بن محمد بن ابوبکر صدیق  ازدواج کرد و جعفر صادق از او متولد شد.

برادر و خواهر گرامی! با چشم بصیرت ببینید که، اهل بیت با خانوادۀ ابوبکر و عمر و دیگر صحابه رضی الله عنهم اجمعین ارتباط خویشاوندی برقرار کرده‌اند! همان ابوبکر و عمری که امروز مدعیان محبت اهل بیت آنها را لعن و نفرین می کنند.

  • امام علی رضی الله عنه دخترش (ام کلثوم) را به عقد ازدواج عمر بن خطاب رضی الله عنه درآورد، و این دلیل ارتباط محکم بین آن‌هاست.
  • حسن بن علی بن ابی طالب: با حفصه دختر عبدالرحمن بن ابوبکر ازدواج کرد.
  • رقیه دختر حسن بن علی بن ابی طالب: به ازدواج عمرو بن زبیر بن عوام در آمد.
  • ملیکه دختر حسن بن علی بن ابی طالب: با جعفر بن مصعب بن زبیر ازدواج کرد و دختری به نام فاطمه از آن‌ زن و شوهر متولد شد.
  • موسی بن عمر بن علی بن حسین بن علی بن ابی طالب: با عبیده دختر زبیر بن هشام بن عروه بن زبیر بن عوام ازدواج کرده و عمر درج و صفیه و زینب از او متولد شدند.
  • محمد بن عبدالله نفس زکیه بن المثنی بن حسن سبط بن علی بن ابی طالب: با فاخته دختر فلیح بن محمد بن منذر بن زبیر ازدواج کرده و پسری به نام طاهر از آن‌ها متولد شد.
  • رقیه و أم‌کلثوم دختران رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم  یکی پس از دیگری با عثمان بن عفان رضی الله عنه  ازدواج کردند، و هیچ کدام از علمای شیعۀ امامیه این ازدواج و ارتباط دامادی و پدر زنی عثمان با پیامبر را انکار نکرده‌اند.

و نمونه های دیگری که در کتابهای بخش اهل بیت رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم در کتابخانه عقیده به تفصیل بیان شده است.

دختران پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم

آری برادران و خواهران عزیز! عشق و محبت و احترام صحابه و اهل بیت نسبت به یكدیگر چنان در رگ و خون آنان عجین شده بود كه بوی عطر صفا و صمیمیت آن تا امروز نیز مشام جهانیان را عطر آگین می‌كند، اما بیمارانی كه حس بویایی شان كار نمی‌كند و همواره دچار زكام و سرما خوردگی هستند؛ از استشمام این  نعمت بزرگ محرومند و شاید هم مدعی شوند كه بوی گند به مشامشان می‌رسد، راست می‌گویند؛ چون مریضند، اگر سالم بودند تشخیص می‌دادند كه ادعای بوی گند دروغ است؛ جهان عطر آگین است ولی آنها مانند كوری هستند كه عصاكش آنان دیگرانند و خدا نكند كه خودِ عصاكش هم كور باشد

اما اینکه امروز عده ای به نام تشیع و محبت اهل بیت این حقایق را رد می کنند و یا آنرا از مردم پنهان می کنند، می ترسند که بازار آنها کساد می شود! و دیگر کسی خمس نمی پردازد! دور و بر بعضی ها خلوت می شود! و بیکار می گردند! و بسیاری مضرات دیگر.

كتابی که اینک معرفی می شود، امیدواریم بتواند این واقعیت را روشن كند و این واقعیت ساده و روشن و منطبق با عقل و نقل  و فطرت سالم را با همین صفحات اندك و بدون نیاز به كتابها و مراجع بیشتر برای همه‌ی حق جویان و وحدت خواهان واقعی روشن نموده، و راه وحدت و محبت و همزیستی مسالمت آمیز را برای مسلمین هموار گرداند.

کتابی که اینک می خواهیم خدمت شما عزیزان معرفی نماییم خیلی کوتاه و مختصر اما مستند و آراسته با تصاویر زیبا می باشد که امیدواریم الله تبارک و تعالی آنرا به عنوان خدمتی در راستای تحکیم وحدت اسلامی و زدودن اختلاف و فتنه در بین مسلمانان  قبول نموده و به نویسنده و مترجم و کسانی که در تهیه و تریب آن همکاری نمودند اجر عظیم در دنیا و آخرت نصیب نماید.

دریافت نسخه پی دی اف با کیفیت بالا و آماده چاپ