X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

معرفی تفسیر تابشی از قرآن

یکشنبه, 25 امرداد 1388

معرفی تفسیر تابشی از قرآن

تفسیر تابشی از قرآن، تابشی است نوین از کرانه‌های بی ساحل قرآن مجید. پرتوی است از نور حقیقت که از تنگه‌های باریک اختلافهای مذهبی میلها فاصله داشته، خود را در رده‌ی شاخصترین تفاسیر فارسی نوین بر تاریخ تحمیل کرده است.

تفسیر تابش کرامتی است الهی و شاهدی است گویا بر اخلاص و ایمان و یکتاپرستی ابراهیم بت شکن ایران معاصر...این تفسیر که شاهکار یکی از فرزندان خانه نبوت است سعی دارد قرآن را از چنگ آخوندهای جاه طلب و مغرور بیرون کشیده، جلوی روی هر انسان آزاده و آگاهی قرار دهد.

امام سید ابو الفضل ابن الرضا برقعی دارای مدرک علمی و تخصصی اجتهاد و آیت الله العظمائی پس از سالیان دراز دوستی و همنوائی با کلام الهی در پرتو ملکوتی آن راه بسوی حقیقت یافت و بر صراط مستقیم قدم نهاد. پس از آن بیاری حق این تفسیر را راهنمایی برای سالکان و چراغی بر فراز راه مؤمنان برافروخت..

در پیشگفتار این تفسیر بزرگ از زبان ناشر آن چنین آمده است: در هر سخنی از سخنان گهر بار رسول اكرم -صلی الله علیه وآله وسلم- معجزاتی ودنيايی از معانی نهفته است كه از پشت كوههای سر بفلك كشيده زمان يكی يكی طلوع می كنند. از آنجمله است؛ آن سخن گرانبهايی كه در حقيقت نشان فخری است برای ايرانيان؛ بدان افتخار می ورزند و آن را تاج سر خود می دانند!.. آن روزی كه پيام آور آسمان به سلمان فارسی؛ پيك هدايت سرزمين فارس، و معجزه و شهادت راستينی كه ايران زمين با او مهر "صدقت يا رسول الله" بر دعوت توحيد و يكتاپرستی زدند، خيره شده فرمودند:

" لو كان هذا الدين بالثريا لبلغه رجال من هؤلاء".

اگر اين دين در آسمانها می بود، مردانی از سرزمين فارس آنرا در می يافتند...

حقا! چه راست گفتاری ای رسول پاك هدايت... سلام ودرود الله بر تو بادا به عدد دانه های باران وقطره های اقيانوسها تا به روز قيامت، به بی‌نهايتها بار...

سرزمين فارس از ابتدای طلوع خورشيد هدايت بر آن هميشه چون ستاره ای تابان در آسمان دعوت وعلم اسلامی تجلی كرده است. وبر فطرت زمين گَه گُداری مورد تاخت وتاز بدعتها وگمراهيها نيز بوده، ولی هميشه پرچم توحيد "لا إله إلا الله محمد رسول الله" يگانه پرچمی بوده كه سقف اين سرزمين را زينت می بخشيده...

وتنها سه قرن است كه پرچم توحيد با آمدن موج تكفيری وخون آشام صفويت سرنگون گشته است!..اما بايد كه صدق كلام رسالت همواره تجلی گرا باشد... وچنين است...در بين اين گرد بادهای هولناك بدعت وگمراهی هميشه مهره های تابانی از لعل وياقوت وزمرد درخشيده اند... حضرت آيت الله العظمی ابو الفضل برقعی يكی از اين ستاره های تابان آسمان تاريك اين سرزمين است. ايشان سالهای متمادی عمر خويش را در گمراهی وبدعتهای جامعه بسر بردند... ولی چون روحی پويا وقلبی شيدای حقيقت داشتند سلمان گونه در پی حقيقت از كتابی به كتابی و از شهری به دياری و از آيه ای‌ به حديثی پريدند، تا در نهايت شاهين وار بر فراز قله توحيد جای گرفتند...

ايشان چون از شراب حقيقت توحيد مدهوش شدند در راستای اصلاح هم كيشان خويش قلم بدست جهادی بزرگ را آغاز نمودند كه بر اثر آن موجی از خداپرستی واصلاح را در جامعه شرك آلود ايران شاهديم.

شاهكار علمی ايشان تفسير تابش است كه در آن امام توحيد ابراهيم وار سعی نموده واقعيت دين را با سخنان قرآن وكلام پاك يزدان به مسلمانان بفهماند.

تفسير تابش به مردم می گويد كه كتاب الهی برای همگان آمده است. و برای همگان قابل فهم و درك و هضم است. اين تفسير سدهای ساختگی بين قرآن و ملت را درهم می شكند، و ترس و واهمه ای كه مردم از قرآن كتاب پروردگارشان دارند را به يكباره از بين می برد.

از آنجا که امام ابو الفضل برقعی علیه الرحمه از متن جامعه تشیع برخواسته است، با بدعتها و تصورات جاهلانه ای که در این جامعه رسوخ پیدا کرده آشنائی کامل دارد در این تفسیر ایشان با اسلوبی بسیار شیوا و قابل فهم برای همگان عمده ترین قضایای فساد دینی را با استناد به کلام پاک الهی و فرموده هاي گهربار پیامبر اکرم -صلی الله علیه وآله وسلم- و روایات وارده از ائمه اهل بیت به بهترین وجهی اصلاح می نماید.{

و امروز پس از تلاشهای بیدریغ شاگردان آن امام، خداوند متعال این تفسیر را کرامتی از آن مؤمن راستگو قرار داده، پس از مفقود الأثر شدن آن نسخه‌ای که توسط خود امام تصحیح و مراجعه شده است را به دست شاگردان آن حضرت می‌رساند.

این نسخه را عاشقان کلام ملکوتی پروردگار در سایه فرموده‌ی حق ( ما قرآن را فرو فرستادیم و ما خود آنرا حفاظت و نگهداری می‌کنیم) به لباسی زیبا آراسته‌ی چاپ نموده برای سالکان درب حقیقت به ارمغان آورده‌اند.

برادران و خواهران مسلمان می توانند این تفسیر مبارک را از بخش و علوم قرآن کریم در کتابخانه عقیده دریافت نمایند.

برای داونلود تفسیر تابشی از قرآن اینجا را فشار دهید.