X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

کتابِ نقد و بررسى اصول و پايه‌هاى مذهب شيعه دوازده امامى

سه شنبه, 02 تیر 1388

کتابِ نقد و  بررسى اصول و پايه‌هاى مذهب شيعه دوازده امامى

دشمنان در كمين نشسته‏ی امت اسلامي فرقه‏ها گمراه و باطل را ابزاري براي اجراي فتنه‌گري‌هاي خود ميان مسلمانان قرار داده‌اند،  و بعيد نيست كه امروز (و در این شرایط بحرانی مسلمین) دشمن چنين مسئله‌اي را براي مواجهه و رويارویي با جماعت‌هاي اسلامي در حال رشد در تمام نقاط جهان؛ و و متوقف کردن موج بيداري اسلامي كه به داخل منازلشان نیز نفوذ کرده از فرقه‏های بدعت‏گرا بهره‏‌‌برداري و سوء استفاده نماید. و نيز دشمن از گزارش مستشارهاي خود- كساني كه اهمیت فراوانی به تاريخ و عقايد اين فرقه‏ها مي‌دهند– در راوبط با مسلمانان و دولتهای اسلامی استفاده مي‌كند.لذا ملاحظه مي‌شود که دشمنان اسلام و مسلمین برخی از اين فرقه‌ها را تقویت وتغذیه می‏نماید؛ تا با استفاده از آنها در این ممالک قدرت را به دست گیرند.

بدون تردید روشنگری و بيان حقيقت عملكرد اين فرقهها،  فرصت را از دست دشمن گرفته و مانع گسترش دامنه‏ی اختلاف بین امّت اسلامی و استمرار آن است،  زيرا به تأكيد اگر سران ملحدين و بدعت‌گذاران به حال خود رها شوند؛ و از فعالیّت آنان جلوگيري به عمل نيايد،  مردم را به گمراهي کشیده و در راه افزايش هواداران و فريب‏خوردگان خود تلاش كرده و از سیاهی لشکر  خود مغرور شده و ادعا مي‌نمايند كه اسلام واقعي راه و روش و دین آنهاست. و در راه گرویدن مردم به راه خدا سد و موانع ایجاد میکنند و آنان را از دين و شريعت پاک و صحیح اسلام بازمی‏دارند،  و به تأكيد مي‌توان گفت يكي از عوامل خارج شدن ملحدان اسلام‏ستیز از اسلام این است كه گمان مي‏برند اسلام همان است كه فرقه‏ی بدعت‌گرا ادعا می‏کنند،  لذا به اعتقاد و باورشان  چنين ایده و اعتقاداتی (که به نام اسلام آن را می شناختند) عقل و خرد انسان را هم تباه و فاسد می کند (چه رسد به این‏که عامل خوشبختی و نجات باشد)،  لذا به دين كافر گشتند.

بخش عمده‏ی فرقههایی كه از اسلام خارج شدند امروزه از لحاظ رشد و بالندگي ضعيف و جنب ‌و ‌جوشی که داشتند كم‏ رنگ شده‏اند و پيروانشان رو به كاهش است و کمتر با اهل سنّت سر ستيز و درگیری دارند،  اما هجوم شيعه عليه اهل سنّت و تجريح و اهانت و طعن‌گویی ايشان نسبت به بزرگان و مذهب اهل سنّت،  و نيز تلاش آنان جهت توسعه شیعه‏گری در ميان اهل سنّت هر روز بيشتر و بيشتر می شود. شايد بتوان گفت شيعه اثناعشريه در راستای فعالیّت گمراه‌سازي مردم اگر تنها فرقه و ممتاز نباشد؛ مي‌توان گفت پرتلاش‌ترين فرقه است كه به صورت مداوم تجاوز و گستاخی خود را در برابر اهل سنّت  افزایش داده  و همواره از نيرنگها و ترفندهايي استفاده می‏کنند كه ديگران ندارند. در این کتاب جناب دکتر ناصر القفاری به نقد و  بررسى اصول و پايه‌هاى مذهب شيعه دوازده امامى پرداخته اند که امیدواریم مورد استفاده دعوتگران و محققان مسلمان واقع گردد.

برادران و خواهران مسلمان می توانند کتابِ نقد و  بررسى اصول و پايه‌هاى مذهب شيعه دوازده امامى را کتابخانه عقیده دریافت نمایند.