X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

بياييد تا حقيقت امام زمان شيعه را كشف كنيم

پنجشنبه, 08 اسفند 1387

 

بیایید تا حقیقت امام زمان شیعه را كشف كنیم
از جمله، اصول فرقه شیعه دوازده امامی، عقیده امامت است که عبارت است از اعتقاد به اینکه الله متعال دوازده امام را معین کرده که اولین آنها علی بن ابی طالب  رضی الله عنه و آخرین آنها مهدی، محمد بن حسن عسکری، است و این عقیدۀ امامت در نزد شیعه محور دین و روح آن است. و معتقدند امامت «منصبی الهی مانند نبوت است». (اصل الشیعة وأصولها کاشف الغطاء، ص211)
این عقیده قضیه امامت که بخشی از جایگاه آن را بیان کردیم به شخصیت مهدی موعود محمد بن حسن عسکری ختم می‏شود.
در این مقاله و كتابهایی كه به شما عزیزان معرفی می كنیم  به طور صریح و آشکار از این شخصیت صحبت می شود. و آنچه که بر آن تأکید می‎کنیم این است که قضایای اعتقادی باید مبتنی بر دلایل محکم و ثابت باشند.
 پس شخصیت مهدی همان آرزوی امروز شیعیان و کسانی که خیلی مشتاق دیدار او هستند، است. همان کسانی که اسم او را بدون گفتن (عج) نمی‏آورند. این شخصیتی است که در مورد او بسیار سخن گفته شده است. در این مقاله و كتابهابی كه به شما عزیزان معرفی می گردد به جوانبی از آن پرداخته شده و حقیقت آن روشن شده است و در مورد تفاوت میان مهدی اهل سنت و مهدی شیعه سخن گفته شده است.
این كتابها را به هر  مسلمان و خاصتا شیعیان عاقل تقدیم می كنیم:
وگمان نمی‏کنم که طرح این موضوع باعث شعله‏ور شدن آتش اختلاف میان مردم شود یا به هدف برتری مذهبی بر مذهب دیگر باشد بلکه در راه توحید امت بر راه حق و خیر است و تنها انگیزه این كتابها این است.
داستان مهدی طبق عقیده شیعه دوازده امامی داستان عجیبی است که تار و پود آن توسط خیال بافته شده و حوادث و حالات آن خیالی است و بعد از آن به یکی از اسطوره‏های زمان تبدیل می‏شود، که عقل سالم و فطرت صحیح آن را نمی‏پذیرد تا جایی که سایر فرقه‎های شیعیان غیر از خودشان آن را نمی‏پذیرند. پس شایسته نیست که فرد عاقل این سخن را بپذیرد که به او گفته شود: بخواب که شب طولانی است.
ای شیعیان عاقل:
ما مطمئنم که شما چیزهای بسیاری را در حسینیه‏ها و مجالس علمای شیعه در مورد مهدی شنیده‏اید و از افراد بسیاری شنیده‏ای که ادعای رؤیت مهدی و همنشینی با او را کرده‏اند یا اینکه مهدی این گونه به آنها فتوا داده است یا... آیا از خودت پرسیده‏ای که ممکن است این شخصیت غیرحقیقی باشد؟! و آیا دلایل وجوب ایمان به آن صریح و صحیح هستند؟!
ای شیعیان عاقل:
در مورد شخصیت مهدی، محمد بن حسن عسکری، شک و تردیدهای فراوانی وجود دارد با وجود اینکه این عقیده از لوازم ایمان محسوب می‏شود که تارک آن از دیدگاه شیعه دوازده امامی کافر محسوب می‏شود، پس این شک و تردیدها چیست؟! شیعیان در این عقیده می‏خواهند از دشمنانشان انتقام بگیرند!!
ای شیعیان عاقل:
شاید بعضی‎ها این مسأله را برای این به تصویر بکشند که علت طرح این مسأله بغض و کینه نسبت به اهل بیت یا تقلیل جایگاه و منزلت آنان است. چرا که این دلیل و برهان کسانی است که می‎خواهند میان تو و حقیقت جدایی بیاندازند، پس هرگاه کسی بخواهد که از حقیقت بعضی از عقاید مخالف کتاب خدا اطلاع پیدا کند، به او گفته می‎شود که: دشمن اهل بیت است!!
در حالی که جایگاه اهل بیت علیهم السلام نزد مسلمانان واضح و روشن است و علما بر وجوب محبت آنها و تبعیت از آنها اتفاق نظر دارند و واقعیت آنها شاهد این امر است.
ای شیعیان عاقل:
این كتابها دعوتی است برای هر کس که به محمد بن حسن عسکری ایمان دارد و اشتیاق خروج او را دارد و با زبانش دعای تعجیل فرج را می‏خواند.
این كتابها هر شیعه‏ای را دعوت به خواندن صفحات آن و تأمل در آن برای رسیدن به حقیقت می‏کند تا در خواب عمیق نمانند. و تا وقتی بیدار نشوند که دیگر وقت گذشته و نامه اعمال انسانها پخش شده باشد.
این كتابها عقل را دعوت می‏کند تا نشانه‏های این شخصیت را بشناسد تا علتی برای بیداری از خواب زیبا و سنگین باشد...
این كتابها دعوتی برای پاسخ به این سؤال مهم است که... چه وقت نورت شروع به تابیدن می‎کند ای مهدی منتظر؟
برادران و خواهران عزیز می توانند با فشار بر روی اسم كتاب آنرا داونلود نمایند:
 
بررسى علمى در احادیث مهدى
آمدن مهدی افسانه است
مهدی موعود یا مهدی موهوم؟
عجیب ترین دروغ تاریخ

برادر وخواهر گرامی:
این آفتاب حقیقت است که از افق سرزده است که تا حقیقتی را برای شما روشن ‎کند که نمی‎توانی خود را به نادانی بزنی، پس از الله متعال مى‎خواهیم که ما را به حقیقت هدایت کند و بر آن ثابت قدم نگهدارد. چرا که او قادر بر این کار است و سلام و درود الله بر پیامبر ما محمد صلی الله علیه وآله وسلم و بر آل و خاندان پاک و مطهر و صحابه گرانقدرش.
خداوندا ما را با آنها محشور گردان، آمین یا رب العالمین.