X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

كتاب حقيقت توحيد از ديدگاه ائمه

جمعه, 02 اسفند 1387

كتاب حقیقت توحید از دیدگاه ائمه


این كتاب در مورد وحدانیت و یكتا پرستی الله سبحانه و تعالى از دیدگاه ائمه اهل بیت علیهم السلام می‌باشد، این كتاب مهم  تألیف شیخ محمد سالم الخضر و ترجمه استاد بزرگوار شیخ اسحاق دبیری رحمه الله می باشد. در این روزها که شیخ اسحاق دبیری رحمه الله در بین ما نیست با معرفی این کتاب خدمت برادران و خواهران مسلمان یاد او را گرامی می داریم.
لازم به یادآوریست که این کتاب در حج امسال 1429هـ - 1387 هـ ش به زیور طبع آراسته گردید.
نویسنده این كتاب جناب شیخ محمد سالم الخضر در مقدمه این كتاب می فرماید:
 ابتدا باید از یكی از بزرگان اهل بیت پیامبر (صلى الله علیه وسلم) كسانی كه بزرگشان می‌پنداریم و به وسیله محبت آنها خود را به الله تعالى نزدیك می‌كنیم- تشكر كنم كه به من پیشنهاد كرد رساله‌ای آراسته به آیات قرآن و احادیث فرموده‌ی پیشوایان اهل بیت بنویسم چون نفع زیادی برای همه امت در پی دارد پس به خاطر شوقی كه داشتم به درخواست او پاسخ دادم. با وجود اینكه شرم داشتم از اینكه بر كسانی كه از نظر علم و تقوا بر من برتری دارند پیشی گیرم.
 امّا دیدم که سستی من از نوشتن این رساله همان کتمان علم است مخصوصاً هنگامی كه به روایاتی از اهل بیت نبی (صلی الله علیه وآله وسلم) که مخالف ادعای برخی ها که امروزه خود را به آیین و اعتقاد آنها نسبت می‌دهند آگاهی پیدا کردم.
براستی که در این زمان فتنه‌ها پشت سر هم آمده‌اند. چنانچه اگر کسی كه دارای دلی زنده باشد آنچه را که می‌بیند و می‌شنود ناپسند می‌دارد و از الله سبحانه و تعالى می‌خواهد که فتنه‌اش را در دینش قرار ندهد.
و کدام فتنه بزرگتر از فتنة روی گردانی از آنچه معنی شهادتین «شهادة أن لا إله إلا الله، و أنَّ محمداً رسول اللهِ» را حقیقت می‌بخشد. چه بسیارند کسانی که با علم، دیگران را نسبت به شهادتین در فتنه انداخته‌اند و چه بسیارند آنهایی که از روی تقلید در آن به فتنه دچار شده‌اند.
در این كتاب روایاتی از اهل بیت نبی صلی الله علیه وسلم که مخالف ادعای برخی ها که امروزه خود را به آیین و اعتقاد آنها نسبت می‌دهند جمع آوری شده است، باشد كه حقجویان مستفید شوند.

 این كتاب را دوستان عزیز در بخش عقیده و ایمان كتابخانه سایت عقیده مطاله نمایند.