X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

عجيب‎ترين دروغ تاريخ

جمعه, 15 آذر 1387


عجیب‎ترین دروغ تاریخ

قرائتی از شخصیت امام مهدی محمد بن حسن عسکری  از دیدگاه شیعه دوازده امامی

احادیث زیادی در مورد مهدی از پیامبرصلى الله علیه وآله وسلم ثابت شده است، از جمله حدیثی که امام ابوداود از پیامبرصلى الله علیه وآله وسلم روایت کرده است که فرمود: اگر تنها یک روز از عمر دنیا باقی مانده باشد خداوند آن روز را آنقدر طولانی می‏کند تا مردی از اهل بیت من که اسمش مترادف اسم من است و اسم پدرش مترادف اسم پدر من است، برانگیخته شود و دنیا را آن طور که پر از ظلم و ستم شده، پر از عدل و داد کند.

همچنین در سنن ابوداود از قول پیامبرصلى الله علیه وآله وسلم آمده است که: «مهدی جزء عترت من و از فرزندان فاطمه است».

همچنین امام احمد در مسند خود از قول پیامبرصلى الله علیه وآله وسلم آورده است: «مهدی از ما اهل بیت است که خداوند او را در شبی برای اصلاح می‏فرستد».و همچنین ابوداود نیز آورده است که پیامبرصلى الله علیه وآله وسلم فرمود: «مهدی از من است، با پیشانی برجسته و بینی عقابی، زمین را چنانکه پر از ظلم و ستم شده بود، پر از عدل و داد می‏‏کند و هفت سال حکومت می‏کند».

و در صحیح مسلم نیز اشاره‏ای به مهدی شده است آنجا که پیامبرصلى الله علیه وآله وسلم فرمود: همیشه گروهی از امت من بر حق هستند و بر سر آن مبارزه می‏کنند و آن را تا روز قیامت اظهار می‏کنند و عیسی بن مریم نازل می‏شود، پس امیر آنها گفت: بیا و با ما نماز بخوان و می‏گوید: خیر، بعضی از شما بر بعضی دیگر امیر هستید و خداوند این امت را گرامی داشته است. علما فرموده ‏اند که این مردی که جلو می‏آید و با عیسی نماز می‏خواند، همان مهدی است و بعد از عیسی زمام امور را به دست می‏گیرد.

داستان مهدی طبق عقیده شیعه دوازده امامی داستان عجیبی است که تار و پود آن توسط خیال بافته شده و حوادث و حالات آن خیالی است و بعد از آن به یکی از اسطوره‏های زمان تبدیل می‏شود، که عقل سالم و فطرت صحیح آن را نمی‏پذیرد تا جایی که سایر فرقه‎های شیعیان غیر از خودشان آن را نمی‏پذیرند. پس شایسته نیست که فرد عاقل این سخن را بپذیرد که به او گفته شود: بخواب که شب طولانی است.

ای شیعیان:

در مورد شخصیت مهدی، محمد بن حسن عسکری، شک و تردیدهای فراوانی وجود دارد با وجود اینکه این عقیده از لوازم ایمان محسوب می‏شود که تارک آن از دیدگاه شیعه دوازده امامی کافر محسوب می‏شود، پس این شک و تردیدها چیست؟! شیعیان در این عقیده می‏خواهند از دشمنانشان انتقام بگیرند!!

ای شیعیان:

شاید بعضی‎ها این مسأله را برای این به تصویر بکشند که علت طرح این مسأله بغض و کینه نسبت به اهل بیت یا تقلیل جایگاه و منزلت آنان است. چرا که این دلیل و برهان کسانی است که می‎خواهند میان تو و حقیقت جدایی بیاندازند، پس هرگاه کسی بخواهد که از حقیقت بعضی از عقاید مخالف کتاب خدا اطلاع پیدا کند، به او گفته می‎شود که: دشمن اهل بیت است!!در حالی که جایگاه اهل بیت (علیهم السلام) نزد مسلمانان واضح و روشن است و علما بر وجوب محبت آنها و تبعیت از آنها نص دارند( ) و واقعیت آنها شاهد این امر است.

ای شیعیان:

این رساله دعوتی است برای هر کس که به محمد بن حسن عسکری ایمان دارد و اشتیاق خروج او را دارد و با زبانش دعای تعجیل فرج را می‏خواند.

این رساله هر شیعه‏ای را دعوت به خواندن صفحات آن و تأمل در آن برای رسیدن به حقیقت می‏کند تا در خواب عمیق نمانند. و تا وقتی بیدار نشوند که دیگر وقت گذشته و نامه اعمال انسانها پخش شده باشد.این رساله عقل را دعوت می‏کند تا نشانه‏های این شخصیت را بشناسد تا علتی برای بیداری از خواب زیبا و سنگین باشد...این رساله كه بنام عجیب‎ترین دروغ تاریخ در بخش اهل بیت رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم در كتابخانه عقیده نشر شده جواب و دعوتی برای پاسخ به این سؤال مهم است که... چه وقت نورت شروع به تابیدن می‎کند ای مهدی منتظر؟