X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

كتابِ جواب شبهات در مسائل زنده ى روز

سه شنبه, 30 مهر 1387

كتابِ جواب شبهات در مسائل زنده ى روز
 

نویسنده محترم ! درباره این كتاب می فرماید: از جانب یكی از مراكز اسلامی‌فعال در كشورهای غربی، تعدادی سؤال به دستم رسید كه یك مؤسسه صلیبی مسیحیّت به اسم «الآباء البیض» انتشار داده بود.
با آگاهی‌یافتن از این سؤالات، كاری جز پاسخگویی به آنها برایم میسّر نشد و نوع سؤالات و فضایی كه حاكم بر گرایش‌های اسلامی جوانان و غیرجوانان است، لزوم این كار را برایم روشن كرد.
از سوی دیگر تلاش یاران كلیسا در انتشار این گونه سؤالات، دارای ابعاد واضحی استلإ و یكی دیگر از حلقه‌های فعالیت‌های مداوم مسیحیان است‌كه هركس تاریخ فعالیت و پیشرفت‌های سریع آنان و وسائل متنوعی را كه برای هجوم به همه‌ی سرزمین‌ها به كار گرفته‌اند، مطالعه كند، آن را در می‌یابد.
پس به كمك خداوند بزرگ كه صاحب عرش عظیم است، این كار را به خاطر یاری دین خدا و به دلیل غیرتم نسبت به مسلمانان و به عنوان مبارزه با قلم و زبان انجام می‌دهم. مسائلی كه در این سؤالات مطرح شده است را می‌توان در موارد زیر خلاصه كرد:
ـ برابری
ـ آزادی دینی و اجتماعی (مسئله‌ی برده‌داری)
ـ زن
ـ اجرای شریعت
ـ جهاد.
این سؤالات جدید نیستند، بلكه از زمان آغاز هجوم بر اسلام چنین سؤالات و شبهه‌هایی مطرح بوده است. و كسی كه از آن آگاه است در می‌یابد كه مطرح‌كنندگان این مسائل - با وجود اختلاف زمان و هدف- قصد دریافت جواب و رسیدن به حقّ را ندارند؛ بلكه چنین سؤالات و شبهه‌هایی را در محیطی شلوغ و بزرگ و در اعماق جامعه و زمینه‌های فكری آن منتشر می‌كنند و با سرعت زیاد آن را بر زبان می‌رانند و بلافاصله گوش‌های خود را می‌گیرند، از ترس این كه مبادا پاسخ درستی دریافت كنند. كار آنان مانند این است كه بمب‌های ساعتی را در پُر جمعیّت‌ترین نقاط، كار گذاشته و به سرعت از آنجا فرار می‌كنند تا تركش‌های انفجار، آنان را در بر نگیرد.
برادران و خواهران مسلمان می توانند این كتاب را در بخش رد شبهات كتابخانه عقیده مطالعه نمایند.