X مساعد البحث

مكتبه القلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

News Details

کتاب تجلی اخلاق اسلامی در سورۀ حجرات به کتابخانه عقیده پیوست

Wednesday 26 January 2011

كتابخانه عقیده: خوش اخلاقی شیوه پیامبران و پله اول کوی سالکان راه حق است. و تار و پود سعادت و نیک‌بختی و نیک نامی هر انسانی با رشته‌های اخلاقی چون؛ گفتار و کردار نیکو، تواضع و فروتنی، قناعت و شکرگذاری، پارسائی و پرهیزکاری، صدق و راستگوئی، احسان و از خودگذشتگی، پاکدلی و پاک سرشتی، فتوت و جوانمردی، وفاء و خوش عهدی، توبه و محاسبه نفس، دوری از بیهودگیها و پستی و رذالتها، ثبات و پایداری، صبر و تحمل و بردباری، و... بهم بافته شده است.
تأسف از آن است که انسان امروزی درگیر و دار زندگی، خود را به کلی گم کرده است.
کار و تلاش و زحمت و عرق ریختن از برای خودنمائی... نیرنگ و مکر و حیله به هدف دست یافتن به کمالیات زندگی... دروغ و پزدادن برای ساختن شخصیتی کذائی... زن و مرد در پی مال و ثروت و نام و نشان... خانه و کاشانه... خریدن آخرین سیستم ماشین (موتر) و کامپیوتر... مدهای روز لباس و وسائل خانه... از دیگران عقب نماندن... خلاصه چشم هم چشمی...
در این فضای تار که قطار زندگی با سرعت سر سام آوری قصد خودکشی کرده است، این کتابچه می‌آید تا به من و شما تلنگری زده، یادآوری کند که آفریدگار یکتا ما را «حیوان متمدن»، یا «مرد ماشینی» و یا «ربوت» نیافرید، بلکه انسان آفریده، کرامت بخشید و از روح خود در ما دمید و شکل و شمایل و جمال و جلالی داد بی‌مانند).
با این جمله‌های زیبا و پر بار کتاب " تجلی اخلاق اسلامی در سوره حجرات" به کتابخانه عقیده پیوست!
این دفتر مختصر در 100 صفحه خود؛ از قرآن کریم اساسنامه اخلاق، و نمادهای اخلاقی و روابط افراد جامعه سخن گفته، چشم به آیات ملکوتی سوره مبارکه حجرات دوخته است. نویسنده در سایه باصفای این سوره آرام نشسته قلم می‌زند و افکار و اندیشه‌ها و قراءت خود از این سوره را به خوانندگانش هدیه می‌کند.
تجلی اخلاق اسلامی با تصویری نمادین از پیک هدایت و رسول دعوت رستاخیز به سر می‌رسد.
شما خواننده بزرگوار می‌توانید با خواندن این کتاب، نه تنها از خورجین آن بهره علم و معرفت کسب کرده، راه تعالی و سمو بپیمایید، بلکه می‌توانید در پربار کردن مفاهیم آن با فرستادن پیشنهادات و افکار و اندیشه‌های خود نیز سهیم گردید.
برای داونلود این کتاب بر روی اسم کتاب کلیک نمایید:
تجلی اخلاق اسلامی در سورۀ حجرات