X مساعد البحث

مكتبه القلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

News Details

کتابِ جواب یک دهاتی به آقای محلاتی

Tuesday 25 May 2010

کتابِ جواب یک دهاتی به آقای محلاتی


این کتاب ردی است از استاد بزرگوار حیدر علی قلمداران بر کتاب «جواب مناقشات برخطبۀ غدیر و وجوب خمس أرباح مکاسب و مسألة شفاعت»، تألیف آیت الله ذبیح الله محلاّتی».
محلاتی کتابی به عنوان «جواب مناقشات برخطبة غدیر و وجوب خمس أرباح مکاسب و مسألة شفاعت» در ردّ مقالة علاّمه آیت الله سیّد «ابوالفضل برقعی قمی» که در مجله رنگین کمان در ردّ بر خطبة غدیر –که شیعه آن را به رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم نسبت داده‌اند- نوشته و به طریق سؤال، گفته‌هایی که خود به علامة برقعی بسته، آورده و خود با کلمة جواب به خیال خود ردّ کرده است! در حالیکه در نزد اشخاص مطّلع، جُز بر آگاهی مردم دانا به تعصّب و کم اطلاعی خود، نیفزوده است چنانکه در این کتاب معلوم خواهد شد.
مساله مهم در این کتاب موضوع غدیر که از روزهای أول یعنی گذشت بیش از صد سال از هجرت رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم دستاویز سیاست و عداوت کسانی شد که با حکومت و زمامداران آن روز اسلام مخالفت داشتند و از ناحیۀ دشمنان وحدت اسلامی نیز تقویت می‌شد و در نتیجه این ماجرا از صورت حقیقی خود خارج گردید و در دست انداز سیاست، معنی و منظور دیگری به آن دادند و هر مغرض و متعصبی آمد و چیزی بر آن زیاد کرد تا بدین غایت رسید!! که در این کتاب با گوشه هایی از این جنایات دشمنان اسلام آشنا خواهید.
همچنین در قسمت پایانی کتاب بحث مفصلی درباره خمس وجود دارد که باطل بودن این عمل شیعیان را آشکار می نماید.
یرادران و خواهران عزیز می توانند کتاب جواب یک دهاتی به آقای محلاتی را با فشار بر این جمله از کتابخانه عقیده دریافت نمایند.
 
در پایان بعد از معرفی کتاب مختصری در باره نویسنده آن بیان می نماییم تا با سیرت این بزرگمرد آشنا شوید.
متأسفانه کمتر کسانی در ایران بزرگ با علماء و دانشمندانی همچون آیت الله شریعت سنگلچی و آیت الله العظمی سید رضا بن ابوالفضل البرقعی, و علامه اسماعیل آل اسحاق و استاد حیدر علی قلمداران و دکتر علی مظفریان, ودکترمرتضی راد مهر و دهها عالم و دانشمند دیگری آشنا هستند که مذهب پدری را با تشخیص دقیق رها کرده ومکتب حق را برگزیده‌اند, گرچه شخصیتهای مذکور همگی به رحمت خدا رفته‌اند اما آثار گرانبهایشان نشان دهنده و معرف شخصیتهای والای این بزرگواران است
استاد حیدر علی قلمداران "رحمه الله" در طول زندگی شخصیتی راستگو, عفیف, راست کردار, عابد, زاهد, شجاع, سخاوتمند و صریح اللهجه بود و همه‌ی کسانی که به نحوی با ایشان ارتباط نزدیک داشته‌اند ایشان را انسانی والا, بی‌پیرایه, بی‌تکلف, و بی‌اعتناء به خوراک و پوشاک می‌شناختند. گویا استاد در این راستا به هم نامش علی رضی الله عنه و سایر بزرگان دین اقتداء کرده بود. و زندگی اش شباهب زیادی به زندگی سلف و پیشگامان راستین این امت داشت.
با وجوی که می‌توانست در پناه نام بلند و پر آوازه و در پرتو قلم و علم و تحقیقات وافرش به مناصب و مدارج دنیوی دست یابد و برای خود و خانواده‌اش زندگی مرفهی فراهم آورد اما مشی زاهدانه اش مانع گرایش او به قدرت زمان و نیل به متاع و حطام دنیا و در پیش گرفتن تقیه و همراهی با خرافات و اباطیل گردید, و هرگز حقیقت را در پای جو حاکم ذبح نکرد, بلکه نام و نان و متاع زود گذر دنیا را فدای حق و حقیقت نمود. خوشا به سعادتش.
شما می توانید با فشار بر روی این جمله با زندگینامه کامل استاد حیدر علی قلمداران آشنا شوید.
 
قابل ذکر است که استاد حیدر علی قلمداران تألیفات و تصنیفات و ترجمه و نوشته های فراوان و مقالات مهم دینی به یادگار مانده است که شما می توانید بعضی از کتابهای ایشان را که در کتابخانه عقیده نشر گردیده است از اینجا دریافت نمایید.
تألیفات استاد حیدر علی قلمداران