X مساعد البحث

مكتبه القلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

News Details

کتابهایی در بررسی و تحلیل زندگی خلفای راشدین به چاپ رسید

Thursday 7 October 2010

به یاری و توفیق روزافزون پروردگار یکتا و همت ادارۀ کتابخانۀ عقیده، نوشته‫های علمی و پژوهشی و تاریخی جناب دکتر علی محمد صلابی نویسنده نامدار لیبی به فارسی برگردانیده و به چاپ رسید.
آثار تاریخی این نویسنده در کتابخانه عربی معاصر از جایگاه ویژه‫ای برخوردارند. به یاری برخی از اساتید بزرگوار تاریخچه خلفای راشدین در 5 جلد به فارسی ترجمه و در بازار کتاب در اختیار خوانندگان فارسی زبان قرار گرفته است.
این مجموعه پنج جلدی که با طرح جلد بسیار زیبایی در اختیار عموم قرار گرفته است حاوی موارد زیر است:
1.ابوبکر صدیق رضی الله عنه - بررسی و تحلیل زندگانی خلیفه اول
2.عمر بن خطاب رضی الله عنه - بررسی و تحلیل زندگانی خلیفه دوم
3.عثمان بن عفان رضی الله عنه - بررسی و تحلیل زندگانی خلیفه سوم
4.علی بن ابی طالب رضی الله عنه - بررسی و تحلیل زندگانی خلیفه چهارم
5.حسن مجتبی رضی الله عنه- بررسی و تحلیل زندگانی خلیفه پنجم
لازم به تذکر است نویسندۀ این سلسله از کتابها گوشه‫ هایی از تاریخ جهان اسلام را از زمان پیامبر اکرم (علیه الصلاة و السلام) تا خلافت عثمانی در کتابهای مختلفی مورد بحث و بررسی قرار داده است.
ایشان تاکنون بیش از 26 کتاب در زمینه‫ های مختلف نوشته‫اند که 17 کتاب آن در مورد تاریخ و شخصیتهای تاریخ ساز اسلام می‫باشد.
سایت شخصی دکتر علی محمد صلابی
امید می رود صاحبان قلم آستین همت بالا زده، تمامی مؤلفات این نویسنده، و شاهکارهای علمی و پژوهشی سایر نویسندگان جهان را به کتابخانه فارسی معاصر اضافه کنند.
شایان ذکر است اشاره شود، کتابخانه عقیده (بزرگترین و شاخصترین کتابخانه اسلامی فارسی در شبکه انترنت) پیش از این 7 کتاب از این نویسنده را به صورت رایگان در اختیار عموم خوانندگان خود قرار داده است.
مجموعۀ کتابهای دکتر علی محمد صلابی به زبان فارسی