X مساعد البحث

مكتبه القلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

News Details

کتابِ شمشیر بران بر اشراک و بدعات دوران

Saturday 24 April 2010

کتابِ شمشیر بران بر اشراک و بدعات دوران


برادران وخواهران مسلمان!
هدف از آفرینش زمین و آسمان و جن و انسان و فرشته و حیوانات و همۀ موجودات توحید و یکتا پرستی ذات یگانه الله جل جلاله است یعنی ذات یگانه او را شناختن و او تعالی را به یگانگی پرستیدن و تنها از او کمک خواستن. که ما در کاست اول سلسلۀ توحید مفصلاً در این باره صحبت نمودیم.
الله تبارك و تعالی می فرماید: (وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ) [ذاریات: 56].
«من جن و انس را نیافریدم جز براى اینكه عبادتم كنند»
باید بدانیم که بعضی از اعمالی كه عده ای از انسانها ندانسته انجام می دهند شرک بوده،  و یا در مقابل ومخالف با مفهوم عبادت الله جل جلاله و یا ضدیت با لا اله الا الله قرار دارد، شرک ورزیدن به الله جل جلاله و مخالفت با لا اله الا الله عملی خطرناک و نابود کنندۀ دنیا وآخرت انسان می باشد، که ما می خواهیم بعضی از مهمترین آنها را خدمت شما عزیزان بیان کنیم و قبل از همه باید بدانیم که برای شناخت چیزی نیاز به دو مساله وجود دارد:
1ـ شناخت حقیقت آن چیز
2ـ شناخت اضداد آن یا آنچه با آن مخالف است.
الله جل جلاله می فرماید: (وَلَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ لَیَقُولُنَّ اللَّهُ قُلْ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ أَرَادَنِیَ اللَّهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ كَاشِفَاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرَادَنِی بِرَحْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِكَاتُ رَحْمَتِهِ قُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ عَلَیْهِ یَتَوَكَّلُ الْمُتَوَكِّلُونَ)  [زمر: 38].
«و اگر از آنها بپرسى: «چه كسى آسمانها و زمین را آفریده؟» حتما مى‏گویند: «الله» بگو: «آیا هیچ دربارۀ معبودانى كه غیر از الله سبحانه وتعالی مى‏خوانید فكر مى‏كنید كه اگر الله زیانى براى من بخواهد، آیا آنها مى‏توانند گزند او را برطرف سازند؟! و یا اگر رحمتى براى من بخواهد، آیا آنها مى‏توانند جلو رحمت او را بگیرند؟!» بگو: «الله مرا كافى است; و همۀ متوكلان تنها بر او توكل مى‏كنند».
در این آیه، الله جل جلاله به پیامبرش می‌فرماید: به اینها بگو كه از طرفی اعتراف می‌كنید كه اللهجل جلاله ، یگانه خالق آسمانها و زمین است. پس چرا در عبادت به سوی دیگران روی می‌آورید؟!
این روشِ معمولِ قرآن، است كه مشركان را بوسیلة توحید ربوبیت كه قبولش دارند، در مورد توحید الوهیت كه قبولش ندارند مؤاخذه می‌كند.
در مسند امام احمد رحمه الله: از عمران بن حصین رضی الله عنه روایت شده كه «رسول الله صلی الله علیه وآله وأصحابه وسلم انگشتری در دست مردی دیدند. پرسیدند: این چیست؟ مرد گفت: این برای واهنه است(یعنی بیماری ناتوانی جسم) رسول الله صلی الله علیه وآله وأصحابه وسلمفرمودند: آنرا در بیار زیرا فایده‌ای جز اینكه ناتوانی تو را افزایش می‌دهد، نخواهد داشت. و افزودند كه اگر در حالی بمیری كه آنرا پوشیده‌ای، هرگز رستگار نخواهی شد».
ولی متأسفانه امروزه می بینیم كه خیلی از مسلمانان گرفتار همین شرک گردیده اند یکی نخی را به مچ دست خود بسته ودیگری مهره ای را به شانۀ فرزندش و آن یکی پارجه ای را به فلان زیارتی، تا به زعم خودشان حاجت شان را برآورده سازند و یا مصیبتی را از آنها دور گردانند.
و طبق روایت دیگری رسول الله صلی الله علیه وآله وأصحابه وسلم فرموده اند: (كسیكه مهره‌ای برای شفا بیاویزد، شرك ورزیده است).
همچنین داخل‌کردن کارهای نو و بی‌اصل در دین انکارِ کمال دین و انکار اتمامِ نعمت می‌باشد؛ عقائد باشند یا اعمال. بعد از تکمیل دین، هر سخن نو و هر فعلِ جدید و هر عمل بی‌اصل، هر حیله و هر طریقه در دائرة شریعت فضول و لا یعنی و ضلال بشمار میرود.
بعض انسانها با تقلید از پیروانِ ادیان و مذاهب گمراه از آنها متأثر شده کارهایی مثل کارهای آنها را در جامعه اسلامی به این نیت ترویج می‌دهند که دین خود و خداپرستیِ خود را خوش‌رنگ و مزین عرضه نمایند. بالعموم اینچنین مردم دارای جذبات، حرارت و حمیتِ مذهبی از اثرِ خاصی می‌باشند و می‌خواهند که در میدانِ عمل بر مذهب و عقائدِ خود از دیگران سبقت برند. و بعضی قطع نظر از جذبه و شوقِ مذهبی فقط جهتِ اغراض ذاتی و جلب منفعتِ نفسانی و مادی در دین سخنها و کارهای نو شامل می‌کنند، و بجاآوری آنها را موجبِ ثواب و برکت و تقرب قرار می‌دهند و کسی که از همنوائی و همکاری ایشان اباء ورزد او را بی‌دین و دشمن و گستاخ می‌نامند. لذا اگر آنها منع کرده شوند، و بدی و مضرتِ کارهای بی‌اصلِ آنها جلوِ آنها آشکار کرده شود، فوری برای مبارزه و معارضه در می‌آیند و نقد نسبت به خود را هیچ گاه تحمل کرده نمی‌توانند، و در هتکِ عزت و تمسخر و اذیت‌رسانی منع‌کننده می‌پردازند، اما جاذبه و محبتی که در دلِ آن صاحبِ دعوت نسبت به قرآن و سنت و پیامبر اسلام علیه و آله وأصحابه افضل التحیات والتسلیمات موجود می‌باشد، مجبورش می‌کند که علَم جهاد را بر علیه آن دشمنِ الله و رسول صلی الله علیه وآله وأصحابه وسلم و دشمنِ دین و جامعة بشریت در اهتزاز درآرد، و مردمِ جهان را از بندگی و غلامی بندگان، به شاهراه عبادت و توحیدِ خداوند ذوالجلال و از ظلم ادیانِ باطله، به سوی عدالتِ اسلام و از رذائل به سوی فضائلِ اخلاقی و انسانی دعوت ‌دهد، تا این که دینِ اسلام در دنیا منتشر شود، و نغمة جانفزای قرآن در اطراف و اکنافِ عالَم پخش گردد و سلطة توحید بر عالمِ انسانیت مسلط شود، و چهره شرک و بدعت مختفی گردد و پرچمِ اسلام در نشیب و فراز به اهتزاز درآید، و پرچم کفر و شرک و بدعت سرنگون گردد و حزبِ الله مظفر و سعادت‌های دنیا و آخرت را نائل شده، لشکرِ شیطان خائب و خاسر ماند.
کتابی که اینک خدمت شما عزیزان معرفی می گردد اثر  استاذ دانشمند مولانا محمد عمر نقشبندی مجددی میباشد که مشتمل بر اثباتِ توحید به عناوینِ مختلفه و نفی شرک و مذمتِ آن، و عقائد مشرکین نسبت به ذات و صفاتِ رب العالمین، تعریف علم غیب، نفی علم غیب از غیر الله، بیان حکمت و فلسفة عبادتِ غیر الله، بیان وسیله و معنی وسیله و اقسامِ توسل، تفصیلاتِ شرک فی العبادة، بیان سدّذرائع شرک، بیان تعریف بدعت و معنی مأخذِ آن، تعریف اصطلاحی بدعت، اقسامِ بدعت به بدع حقیقیه و اضافیه و فرق آنها، بیان فرق بین بدع و مصالحِ مرسله و استحسان، بیان اسقاطِ مروج، بیان بعضی مسائلِ متفرقه و بدعات متصوفه و جواب بعضی روایاتِ مبتدعین می باشد.
 این رساله کتابی است مختصر که خواننده اگر بنظر انصاف و طلب هدایت مطالعه نماید، برایش یقیناً چراغ راه ثابت خواهد شد. و ناگفته نماند که در ردِ بدعات و شرکیات کتابی این چنین جالب و مستند و مؤثر در رشتة خود در زبانِ فارسی تا هنوز منتشر نشده است، و سزد که هر مسلمان فارسی‌دان یک جلد از این کتاب را در خانه داشته باشد، تا این که بتواند زندگی خود را بر اساس تعلیماتِ قرآن و ارشادات پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وأصحابه وسلم استوار کند.
شما عزیزان می توانید این کتاب را از کتابخانه عقیده داونلود نمایید و به اطلاع برادران و خواهرانی که با ارسال ایمیل به اداره سایت از ما درخواست نسخه چاپ شده کتابهای سایت را نموده اند می رسانیم که کتابخانه عقیده فقط در راستای نشر الکترونیکی کتاب ها فعالیت دارد و چاپ و ارسال کتاب های سایت به عهدۀ نویسندگان و مترجمان و کتابخانه ها و دارالنشرهایی می باشد که در این زمینه فعالیت دارند.
برای داونلود کتاب بر روی اشم آن فشار دهید.
شمشیر بران بر اشراک و بدعات دوران