X د لټون همکار

قلم کتابتون

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

د خبر تفصیل

معرفی مجموعه کتابهایی در مورد جایگاه والای سنت در اسلام

Thursday 12 August 2010

معرفی مجموعه کتابهایی در مورد جایگاه والای سنت در اسلام


سخن از سنت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم در ساختمان فكری اسلام  به عنوان یكی از منابع شریعت اسلامی در نهایت اهمیت قرار دارد.
بدون شک، سنت، دومین مصدر از مصادر قانونگذاری اسلامی است که پس از قرآن مجید، دومین جایگاه تشریع را به خود اختصاص داده است.
اهمیت سنت و جایگاه آن در تشریع اسلامی، از آنجا معلوم می شود که سنت، بیانگر آيه های قرآن و شارح احکام آن است و انکار سنت به عنوان یکی از منابع تشریع، پیامدی جز انکار عملی بسیاری از اصول و احکام مسلّم اسلام ندارد.
ما اكنون در دوره‌ای هستیم كه نظامهای متعدد جهانی دچار اضطراب شده اند و از ایجاد آرامش و آسایش برای ملتهای جهان ناتوانند. هرچند كه رهبران غالب و چیره بر ملتهای جهان به عیبها و ایرادهائی مبتلا هستند كه منجر به این پریشانی عالمی شده است اما بدون شك اسباب مستقیم بدبختی جهانیان همان نظامهائی است كه تا كنون شایستگی آنها برای حل مشكلات انسانی ثابت نشده است به گونه ای كه بتوانند بشریت را از دست جنگها و درگیریها برهانند و او را از دلهرة حاصل از جنگهای جهانی خونبار دور سازد، و این آرامش را پس از زندگی سختی كه در فضای تاریك و سیاه خونریزی و نابودی و تخریب داشته است برایش فراهم آورد.
عقیدة ما مسلمانان این است كه اگر این جهان خواستار خوشبختی و آرامش برای خویش است چاره ای جز رجوع به تعالیم و دستورهای پاك الله متعال، كه دور از تحریف و دگرگونی و تغییر است ندارد.
امت اسلامی، توجه ویژه ای به تبلیغ دین اسلام و حفاظت و حراست از آن مبذول داشته اند و در این میان تلاشهای گسترده و خجسته ای در زمینه پاسداری از سنت نبوی به عنوان دومین اصل و منبع قانونگذاری اسلامی نموده اند. صحابه رضی الله عنهم اجمعین در عرصه حفظ، فهم و تبلیغ سنت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم به نسلهای پس از خود، از هیچ کوششی دریغ نکردند.
شریعت اسلامی چه در مصادر اولیه آن و چه در كاوشهای فقیهان و امامان مذاهب دارای زمینه ای گسترده و راه و روشی وسیع است كه هر حادثه ای را در بر می‌گیرد، هر مشكلی را حل می‌كند و ترازوی عدالت را میان افراد، جوامع و حكومتها برقرار می‌كند و برای هر ملت مطیع و بیدار و پیشرفته و رو به رشد و برای زندگی دنیایی آنها در تمام زمینه ها، دولتی عادل و صلح طلب ایجاد می‌كند كه در صورت صلح طلبی دیگران، صلح دوست است. ارزش عقیده و اخلاق و آزادی واقعی را حمایت می‌كند و دست هر تجاوز گر گناه كار و سركش نیرنگ باز را از این عرصه كوتاه می‌كند.
منابع اصیل شریعت اسلامی نزد مسلمان، مشهور مورد اطمینان و محفوظ است و شكی نیست كه سنت پاك نبوی صلى الله عليه وآله وسلم كه دومین منبع اسلام است. دارای جزئیات بسیار، نظم فراگیر و وسعت دامنه است. حال اگر كتاب الله قواعد عمومی قانونگذاری و احكام كلی را در بر گرفته و به این دلیل به جاودانگی حقیقی رسیده است، باید دانست كه سنت گرامی پیامبر اسلام به شرح این قواعد عمومی، تثبیت آن نظم فراگیر و بیان فروعات و جزئیات احكام كلی، پرداخته است و این مسئله برای هر كسی كه سنت نبی صلی الله علیه وآله وسلم را به طور كامل بررسی كند آشكار می‌شود. از این رو شریعتمداران مسلمان چاره ای جز اعتماد به سنت، پناه بردن به آن، توجه به آن و راهنمایی خواستن از احكام قطعی آن در جهت حل رویدادهای جدید را ندارند.
سنت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم در گذشته  و عصر حاضر مورد هجوم دشمنان اسلام قرار گرفته است و با این هجوم در صدد فتنه افكنی میان مسلمین و نابودی این ركن محكم شریعت اسلامی هستند و در این اواخر گروهی که به دروغ بر خود نام قرآنی ها نهاده اند درحالیکه جاهل ترین انسانها به قرآن کریم می باشند در پی ضربه زدن به اسلام با طعن در سنت و احادیث رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم هستند. سبب وجود اینگونه افراد که از افرازات کثیف مذهب باطل رفض می باشد هرگز شگفت انگیز نیست در طول تاریخ روافض همواره خنجر مسمومی بر جسم امت اسلامی بوده اند. اینکه وجود اینگونه افراد منحرف در جامعه روافض چه طبیعی و چه صحنه سازی باشد نتیجه حتمی خرافات گرایی مفرط در جامعه شیعه است و اين خود دليل آشكاري بر بطلان اين دين باطل و مذهب منحرف ميباشد وسند گویایی بر کینه و دشمنی آشتی ناپذیر اهل بدعت و دشمنان صحابه رضي الله عنهم با اهل سنت..
از آنجا که فهم اسلام، بدون پذیرش سنت به عنوان یکی از منابع تشریع، امری محال و غیرممکن است، لذا دشمنان اسلام، همواره کوشیده اند تا اهداف شوم خود را از طریق شبهه افکنی در این اصل مهم، دنبال کنند و بدین ترتیب اسلام را از ریشه، هدف قرار دهند.
در راستای بیداری امت اسلامی و دفاع از سنت وآشنایی بیشتر مسلمانان با سنت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و بیان مکانت و منزلت عظیم سنت در شریعت اسلامی کتابخانه عقیده تصمیم گرفت که مجموعه ای از کتابهای مهم در این ارتباط را به شما عزیزان معرفی نماید تا باشد که برادران و خواهران مسلمان ما با سنت رسول الله صلی الله علیه وآله بیشتر آشنا شوند. و بتوانند در مقابل دشمنان اسلام و سنت رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم از عقیده خود دفاع نمایند.

شما می توانید با فشار دادن بر روی اسم کتاب آنرا داونلود نمایید.

 اول: کتابهایی که حاوی مباحث علمی و مفصل می باشد:
· جایگاه سنت در قانونگذاری
· بررسی سنت نبوی در نوشته‌های دشمنان اسلام و پاسخ به آنها
· گلزارهای شاداب در دفاع از سنت ابو القاسم صلى الله علیه وآله وسلم
· نگاهی به‌ اعتبار و جایگاه سنت
· سنت و جایگاه آن در شریعت اسلامی
· الاعتصام در شناخت بدعت و سنت - دو جلد
· بیش از هزار سنت در شبانه روز
· جایگاه و منزلت سنت در اسلام
· ردی بر نظریه مستشرقین در مورد سنت نبوی شریف
· سنت در گذرگاههای تاریخ

دوم: كتابهای مختصر در سنت:
·احادیث شیعه پسند در کتب اهل سنت
· بزرگداشت سنت
·منزلت سنت در اسلام
·وجوب عمل به سنت رسول الله و كفر كسى كه آنرا انكار كند
·پیروی از کتاب، سنت و فهم سلف صالح
همچنین در کتابخانه عقیده دو بخش جداگانه به نامهای:
·احادیث نبوی و علوم آن
· سیرت و سنت نبوی
وجود دارد که شامل بیش از  90 کتاب در موضوعات مختلف مرتبط با سنت رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم می باشد.
وصلى الله على سیدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم