X مساعد البحث

مكتبه القلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

News Details

به مناسبت ماه محرم

Thursday 12 March 2015

به مناسبت ماه محرم

برادران و خواهران مسلمان!

امروز مصائب گوناگوني كه اعم از قحطي، ويراني، كشتار، زلزله، ذلت و غيره گريبانگير مسلمانان است سبب اساسي آن، دوري آنها از اوامر الله جل جلاله و رسولش صلی الله علیه وآله وسلم است، هيچ روزي نيست كه واقعۀ تلخي برای مسلمانان رخ ندهد، ولي بخود نمي آيند و متوجه نميشوند!

متأسفانه شيطان توانسته است، سنت را بدعت، و بدعت را سنت به مردم جلوه دهد و تعدادي را بدنبال خود بكشاند.

  عاشورا ! روزيكه با روزه گرفتن گناهان يكسال قبل محو مي گردد ولي شيطان با حيله و نيرنگش توانست اينروز را از خط سير اصلي اش منحرف سازد. علاوه بر آن، آنها را مرتكب اعمال ناشايسته و بدعت در دين كند.

از امام صادق و ايشان از پدرش امام باقر عليهما السلام روايت مي كند كه علي عليه السلام فرمود:‌«در عاشورا روزه بگيريد، نهم و دهم زيرا كه گناه يك سال را مي بخشد». تهذيب الأحكام 4/299 ، الإستبصار 2/134

اما عده ای از مسلمانان كه خود را دوستدار اهل بیت علیهم السلام می دانند و از حقيقت روز عاشورا بي خبرند در این روزها به اعمال خلاف شرع و خلاف فرموده های اهل بیت دست می زنند که سبب نارضایتی الله متعال و نافرمانی رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم واهل بیت ایشان می گردد.

«موضع اهل سنت در خصوص شهادت حسين رضي الله عنه »

ابن تيميه رحمه الله عقيده‌ي اهل‌سنت را درباره‌ي شهادت امام حسين رضي الله عنه خلاصه كرده و مي‌نويسد: «الله متعال امام حسين را با شهادت اكرام نمود و قاتلان و دستياران و كساني كه به كشتنش راضي بودند را خوار و ذليل گردانيد. واز شهيدان پيش از خود الگوي نيكويي دارد؛ چراكه او و برادرش حسن رضي الله عنه ، سرداران جوانان بهشتند. آن دو در زمان عزت و قدرت اسلام و مسلمانان بزرگ شدند و زندگي كردند لذا هجرت و جهاد نكردند و از اذيت و آزار مشركين مصون بودند؛ بنابراين خداوند آن دو را با شهادت اكرام نمود، تا كرامت و بزرگواريشان كامل شود و درجه و مقامشان رفيع باشد و شهادت حسين رضي الله عنه مصيبت بزرگي است. و الله متعال به ما دستور داده كه در هنگام مصيبت «إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعونَ» بگوييم و مي‌فرمايد:[وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ` الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا للهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ` أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِكَ هُمُ المُهْتَدُونَ] : (صابران را بشارت بده. آناني كه هرگاه مصيبتي به آنان برسد، گفته‌اند: ما از خداييم و به خدا باز مي‌گرديم. بر آنان درود و رحمتي از جانب خداوند است و آنان هدايت يافته گانند).

به مناسبت ماه محرم کتابخانه عقیده تصمیم گرفت مجموعه ای از کتابهای مرتبط به این ماه مبارک را خدمت شما عزیزان تقدیم نماید تا مسلمانان از حقیقت این ماه  و روز عاشورا آگاه شوند همچنين راهي از راه هاي شيطان كه بعضي از برادران و خواهران ما را به بيراهه برده است مسدود گردد.

برادران و خواهران مسلمان می توانند با فشار دادن به روی اسم کتاب آنرا از کتابخانه عقیده داونلود نمایند.