X مساعد البحث

مكتبه القلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

News Details

معرفی کتاب امامت در پرتو نصوص

Saturday 3 April 2010

امامت در پرتو نصوص
همانا شیعيان رافضى معتقد هستند که امامت نیز همچون نبوت است و بدون وجود نصی از طرف الله جل جلاله که‌ توسط رسولش ابلاغ گشته‌، برای هیچ کسی امکان‌پذیر نیست و امامت همچون نبوت لطفی از جانب پروردگار است و جائز نیست که هیچ عصر و زمانی خالی از امامی واجب الاطاعه‌ باشد که‌ از طرف الله جل جلاله منصوب شده است و هیچ‌گاه انسان حق انتخاب و تعیین امام ندارد و حتی خود امام حق ندارد کسی را به عنوان امام پس از خود تعیین کند. گفتنی است که‌ در این باره ده‌ها روایت را بر زبان ائمه وضع کرده‌اند.
در این شکی نیست که پس از دفن جسد مبارک پیامبر صلى الله عليه وآله وسلم مسلمانان درباره‌ی مسأله امامت و خلافت اختلاف پیدا کردند؛ گروه انصار در سقیفه‌ی بنی ساعده جمع شدند و خواستند در میان خود خلیفه‌ای انتخاب کنند و بعضی دیگر راه میانجی‌گری برگزیدند و گفتند: در میان ما یعنی انصاری‌ها امیری انتخاب می‌کنیم و در میان شما یعنی مهاجرین امیر دیگری انتخاب کنید؛ انصاری‌ها رئیس خود یعنی سعدبن عباده را برای این امر کاندید کردند، اما هنگامی که ابوبکر صدیق رضي الله عنه فرموده پیامبر صلى الله عليه وآله وسلم را برای آنها نقل کرد و به آنها خبر داد که پیامبر صلى الله عليه وآله وسلم فرموده است: (الأئمة من قریش).
«امام مسلمانان باید قریشی نسب باشد».
همه‌ی انصار از درخواست خود برگشتند و در سقیفه‌ی بنی ساعده هر کسی که حاضر بود به ابوبکر صدیق رضي الله عنه بیعت دادند و سپس عموم مسلمانان در مسجد به ابوبکر صدیق رضي الله عنه بیعت نمودند و گروهی از بیعت تأخیر کردند، اما بعداً همه‌ی مسلمانان دست بیعت را به طرف او دراز کردند.
اما به مرور زمان غلو افراط و دسایش دشمنان اسلام از جمله یهود سبب شد فرقه شیعه رافضی ظهور کند که اساس عقايد را، «امامت» قرار دادند.
 آنان امامت را از اصول دين بشمار مي آورند. بدون اعتقاد به امامت ايمان را ناقص مي پندارند. نزد آنها اصول دين پنج است:
1-توحيد 2- عدل 3- نبوت 4- امامت 5- معاد
و از نظر آنان «ولايت» تعبيري از جنبه عملي «امامت» مي باشد. به گفته شيعيان، بنياد اسلام بر پنج چيز استوار است:
1-نماز 2- روزه 3- زكات 4- حج 5- ولايت
از ميان اينها، ولايت افضل است. برخي از دانشمندان شيعه با افزودن طهارت و جهاد، بنياد اسلام را هفت چيز دانسته اند كه افضل و بالاتر از همه آنها «ولايت» مي باشد.
خلاصه گفتار شيعه درباره امامت اين است كه جهت ارشاد و هدايت امت بر الله تعالي واجب است كه امام تعيين كند. بدين منظور، تا قيام قيامت، دوازده امام تعيين كرده است. يازده امام رخت از جهان بربسته اند. اولين امام، حضرت علي رضی الله عنه مي باشد و امام دوازدهم، امام غايب است كه به او «امام منتظر» نيز گفته مي شود.
در این كتاب كوشش شده تا تئوری امامت مورد بحث و بررسی قرار گیرد و باطل بودن آن با دلایل علمی ثابت گردد.
برادران و خواهران عزیز می توانند با فشار بر روی اسم کتاب آنرا از کتابخانه عقیده داونلود نمایند.