X Research Assistant

Qalam Library

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

News Details

كتاب تشيع و معتقدات آن

Sunday 17 August 2008

تشیع و معتقدات آن


برادر عزیز و خواهر گرامی!
در ابتدا  می خواهیم از شما بپرسیم آیا شما مذهب تشیع را می شناسید؟ مطمئناً پاسخ شما مثبت خواهد بود. شما در پاسخ این سؤال خواهید گفت: مذهب تشیع مذهبی است كه پیروان آن، علی بن ابی طالب و فرزندان ایشان را امامان خود می دانند، نمازهای خود را در سه نوبت می خوانند و روزهای تاسوعا و عاشورا به سینه زنی و نوحه خوانی می پردازند، و صیغه را نیز روا می دانند.
بدون هیچ شك و تردیدی بیش از 90 % از كسانیكه جواب آنها مثبت بوده است، بیش از آنچه ما ذكر كردیم، ‌چیز دیگری در مورد مذهب تشیع نمی دانند. در حالیكه آنچه آنها می بایست در مورد معتقدات مذهب تشیع بدانند خیلی بیشتر و در بسیاری موارد مهمتر از مسائل مزبور هستند.
آری، ‌بسیاری از سنی مذهبان و حتی بسیاری از شیعیان نیز در مورد اعتقادات مذهب تشیع چیزی نمی دانند.
این حقیقت ما را بر آن داشت تا این كتاب را در مورد معتقدات مذهب شیعه اثنی عشری تألیف كرده و در آن به نقد و مناقشه معتقدات این مذهب بپردازیم.
از آنجائیكه ما می دانستیم آنچه در مورد معتقدات تشیع در بخشهای مختلف این كتاب بیان می شود برای بسیاری از برادران و خواهران تازگی داشته و پذیرفتن وجود چنین معتقداتی در مذهب تشیع برای آنها سخت و دشوار خواهد بود، تمام سخنان و ادعاهای خویش را مستدل به روایاتی قرار داده ایم كه در مراجع و مصادری روایت شده اند كه بزرگان و سردمداران مذهب تشیع آنها را مهمترین و موثق ترین مراجع مذهب خود می دانند و تا به امروز آنها را در حوزه های علمیه خویش تدریس می كنند. ما به این عمل از یكسو صحیح بودن سخنان و ادعاهای خود را به برادران و خواهران خویش ثابت كرده ایم و از سوی دیگر راه انكار را بر بزرگان و سردمداران تشیع بسته ایم. زیرا بسیاری از بزرگان مذهب تشیع بر ملا شدن معتقدات خویش را سدی در برابر تبلیغات پر زرق و برق خود می بینند و سعی بر آن دارند تا فرا رسیدن زمان مناسب این معتقدات را از دیگران مخفی نگاه دارند.
مطمئناً اكنون این سؤال در اذهان برادران و خواهران مطرح خواهد شد كه مگر در مذهب تشیع چه اعتقاداتی وجود دارند كه پذیرفتن وجود چنین معتقداتی در این مذهب، برای ما سخت و دشوار خواهد بود؟
جواب این سؤال بسیار مهم را در بخشهای مختلف این كتاب مطالعه نمایید.
این كتاب در بخش ادیان ومذاهب كتابخانه عقیده نشر شده است.