X Research Assistant

Qalam Library

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

News Details

به مناسبت واقعه غدیر خم

Thursday 12 March 2015

برادران و خواهران محترم!

از دیرباز در بین‌ اهل‌ تشیع‌ سخن‌ در مورد «غدیر خُم‌» جریان‌ دارد و همین‌ مسئله‌ مبنای‌ عقیده‌ی‌ «امامت‌» و نیز «طعن‌» و «لعن‌» جمع‌ زیادی‌ از شاگردان‌ رسول‌الله صلى الله علیه وآله وسلم قرار گرفته‌ است‌. اما بیان‌ این‌ قضیه‌ در سال‌های‌ اخیر داغ‌تر شده‌ و ‌ شیعیان رافضى با انتشار كتاب‌ها و رساله‌هایی‌ در مناطق‌ اهل‌ سنّت‌، و نیز برگزاری‌ همایش‌ها و سمینارهایی‌ با عنوان‌ «غدیر»، ذهن‌ جوانان‌ جامعه‌ی‌ اهل‌ سنّت‌ را دچار شبهه‌ نموده‌اند. در این‌ برهه‌ از زمان‌ به‌ علّت‌ نیاز مبرم‌، ضروری‌ می‌باشد كه‌ دیدگاه‌ اهل‌ سنّت‌ در مورد این‌ واقعه‌ بیان‌ گردد تا عزیزان دچار سردرگمی‌ نشوند.

شیعیان  می‌گویند: "حضرت محمد صلى الله علیه وآله وسلم در آخرین سال عمر با برکت خویش به سفر حج رفتند و در بازگشت، کاروان عظیم همراه خود را در محلی بنام غدیر خم متوقف کردند و سپس در جمع آنها اعلان فرمودند که الله جل جلاله علی را بعد از من رهبر شما تعیین فرموده‌است و علی جانشین من است".

شیعیان می‌گویند: "پس از این اعلان مردم به علی (رضی الله عنه) تبریک گفتند.  به روایت اهل تشیع 70 روز بعد از این حادثه، حضرت محمد صلى الله علیه وآله وسلم دار فانی را وداع گفته و به جهان باقی شتافتند. و اصحاب او بلا فاصله حکم را تغییر دادند و علی را کنار زدند و ابوبکر را بر کرسی خلافت نشاندند، و به این نیز بسنده نکردند و به خانه علی هجوم برده و در خانه را سوزانده و وارد خانه شدند و به گردن علی ریسمان انداختند و او را کشان کشان به مسجد بردند و در این گیرو‌دار پهلوی فاطمه شکست و عمر یا غلام عمر فاطمه را که پشت در گیر کرده بود با فشار دادن در له کرد تا آنجا که حضرت فاطمه سقط حمل نمود و جنین شیشماهه‌اش مرده به دنیا آمد!"

به روایت اهل تشیع "عمر و یارانش همچنان علی را کشان کشان به داخل مسجد بردند و هر چی سعی کردند علی دست مشت کرده خود را باز نکرد و به همین اکتفا کردند که دست علی به دست ابوبکر بخورد و بیعت انجام گیرد!"

پس از این واقعه به روایت شیعه حضرت علی 25 سال سکوت کرد تا مردم او را خلیفه کردند.

اما اهل سنت می‌گویند: نه خیر، این داستان از پایه دروغ است. نه حضرت محمد صلى الله علیه وآله وسلم در غدیر خم علی رضی الله عنه را جانشین خود کرده، نه کسی ایشان را مجبور به بیعت کرده، نه به خانه فاطمه رضی الله عنها حمله شده، نه پهلوی فاطمه شکسته است. همه این حرفها دروغ، است! و داستانی خیالیست پایه و اساس و ریشه ندارد!

براى اینكه این قضیه خلافى براى برادران وخواهران مسلمان ما بیشتر آشكار شود كتابخانه عقیده تصمیم گرفت به مناسبت سالروز واقعۀ غدیر خم  کتابهایی را که دربارۀ این واقعه نوشته شده معرفی نماید تا باشد که با مطالعه آن عاقلان و خردمندان بخود آیند و جاهلان و  کینه دلان در غیض و بغض و کینه خود بمیرند.

برای دریافت کتابها به سایت مراجعه كنید

1.    عقیده امامت و حدیث غدیر
2.    شاهراه اتحاد یا بررسی نصوص امامت
3.    راهی دیگر براى کشف حقیقت
4.    غدیر خم
5.    خلافت و امامت
6.    خلافت و امامت 2
7.    امامت در پرتو نصوص
8.    تئوری امامت درترازوی نقد
9.    حـدیـث‌ غـدیـر، مولای‌ مؤمنان‌ و ما اهل‌ سنّت‌
10.    تکامل فکر سیاسی شیعه از شورا تا ولایت فقیه
11.    نقد و بررسی اصول و پایه های مذهب شیعه دوازده امامی
12.    خلافت و انتخاب
13.    درسی از ولایت
14.    چرا نام حضرت علی رضی الله عنه در قرآن نیست؟
15.    تهمت به علی در نهج البلاغه
16.    ای شیعیان جهان بیدار شوید