X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

کتاب "درسهایی از مدرسه رسول الله" به کتابخانه عقیده پیوست

جمعه, 02 اردیبهشت 1390

کتاب "درسهایی از مدرسه رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم" نوشته دکتر عادل بن علی الشدی" از جمله کتابهایی است که به زائران مسجد نبوی در مدینه منوره به عنوان ارمغان حجاز اهداء می‫شود. به شکرانه حق این کتاب به فارسی برگردانده شده به کاروان کتابهای "کتابخانه عقیده پیوست".
در زنگ اول این کتاب می خوانیم:« از روزی که رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم بانگ هدایت بشریت سردادند تا به امروز قلمها از او می‫نگارند، عقلها در اقیانوس زندگیش موج می‫زنند، اندیشه‫ها لحظه لحظه و حرکت حرکت او را پشت و رو می‫کنند، و مفاهیم جدید و معانی نوینی استخراج می‫کنند، و باز هم همه بر این اعتقادند که بشریت تنها راه و چاره روزش را از دریای بیکران او برچیده، و برای آیندگان مروارید و گهرهایی از فهم و درک در صدفهای روایات تاریخی او نهفته است که عقلهای ما، ما را یاری نمی‫کنند تا آنها را دریابیم!
و اینچنین است که قرآن، و سیرت عطراگین سفیر آسمان تا بروز قیامت زنده و پایدارند، و رهبریت و برنامه‫ریزی برای هر زمان و مکانی را بر دوش گرفته‫اند.
و اگر حضرت موسی علیه السلام را پیروانی بود، و اگر حضرت عیسی علیه السلام را مریدانی، سیمای رسول خاتم در خود سیمای همه پیامبران و رسولان خدا را جمع کرده است. او در بزرگی و عظمت خویش آنچنان فروتن و متواضع بود که مقام شاگردان خویش را از خدمت و سربازی و پیروی به راتب بالاتر بوده آنها را دوستان و یاران خود نامید!...... این کتابچه هرگز این ادعا را ندارد که گمان برد؛ بحر را در کوزه گرد آورده، بلکه تنها قطره‫ای است ناچیز که بر منقار گنجشککی کوچک از این دریای بیکران برگرفته شده است..
و حال که شرف این را یافته که شما؛ ای شیفته محمد مصطفی  صلی الله علیه وآله وسلم و ای عاشق پیک آسمان، و ای پیرو و محبوب او، آنرا بدست گیری، تنها می‫خواهد به شما بگوید که راه سعادت را یافته‫ای، از این قطره برگیر و ره اقیانوس پیما. قرآن را در دو دستت و رسول هدایت را در کنارت داشته باش، و یک آیه از قرآن برگیر، سپس در تابلوی متحرک رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم بنگر که چگونه آنرا به نمایش گذاشته، و پا بر جای پای او بگذار، تا پله پله بسوی آسمان و رضایت الهی بالا روی..».
در این کتاب نویسنده 42 درس از زندگی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم در زمینه‫های مختلف اخلاقی و تربیتی گلچین نموده که راهگشای سالگان درب رسالت قرار دهد.
پایان نامه این سفرنامه 227 صفحه‫ای در زندگی رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم تصویری است شگفت انگیز از لحظات وداع با یار خدا که دلها را به لرزه درمی‫آورد و زخم جگرهای خونین را تازه می‫کند. مطالعه این کتاب خواننده را از این زندگی ماشینی برچیده، در پرتو عشق و محبت به رسول هدایت به زمان فجر رسالت و در کنار زمزمه‫های اول جبریل و رسول حق قرار می‫دهد. او همراه با آنها از غار حراء، بیرون می‫آید و در مکتب رسالت درسها و پندها و اندرزها می‫آموزد، و در نهایت در مدینه رسول خدا را وداع می‫گوید تا بار دگر به روزگار خود بازگردد. با مطالعه این کتاب دریچه‫های بسیاری را بر روی خود باز گردانید و بر تصورات پوچ و بیهوده بسیاری خط بطلان کشید...
این کتاب را از بخش سیرت نبوی صلی الله علیه وآله وسلم داونلود نمایید
درسهایی از مدرسه رسول الله