X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

دروغگویان را بشناسید، ردی بر کتابهای معروف تیجانی

چهارشنبه, 28 اسفند 1387

دروغگویان را بشناسید

 (ردی بر کتابهای معروف تیجانی)

كتابهاي زيادي از جانب رافضه نوشته شده است كه در آنها به مقدسات اهل سنت بويژه اهل بيت و صحابه حضرت محمد صلي الله عليه وآله وسلم اهانت شده است، همان كسانی كه رسول اكرم صلی الله عليه وآله وسلم بيست و سه سال تمام زحمت كشيدند، آنها را تربيت كردند و در حالى از دنيا رفتند كه از آنها راضى بودند.

يكي از اين رافضی های دروغگو كه در كتبش بسيار بي ادبي و زبان درازي و دروغ پردازی كرده است و انديشه هاي اهل سنت را به باد انتقاد گرفته است شخصى بنام محمد تيجانى سماوى است.

تيجاني مي گويد: وي اهل سنت بوده و با تحقيق و بررسي عميق، هدايت شده است و خاطراتش را در كتاب (آنگاه هدایت شدم) به رشته تحرير در آورده تا ديگران از اين هدايت! وي بهره مند گردند..

تیجانی ادعا مي كند كه او از دانشگاه زيتونه در تونس فارغ التحصيل شده است و فردی صوفي و منسوب به فرقة تيجانی بوده است لازم به تذکر است که فرقه تیجانی یکی از فرق صوفیه غالی می باشد که افکار آنها به شیعیان خیلی نزدیک است و علمای اسلام آنها را جزو مسلمانان به حساب نمی آورند.

سپس تیجانی ادعا می کند که به عربستان سعودی رفته و وهابی خالص شده است و از آنجا به تونس برگشته و مشغول نشر وهابيت و انكار انديشة تصوف و ساير انديشه ها شده است!! بعد از آن به بيروت مسافرت كرده و در كشتي با فردي بنام منعم ملاقات كرده و از آن متأثر شده است سپس مسافرتي به عراق داشته و بعد از آن رافضی اثنا عشری شده است وي مدعي است كه او بعد از یک جستجوي جدى از حقيقت، سرانجام به حقيقت دست يافته است.

ای کاش! اين مرد در ادعايش صادق بود اگر ادعاهاي او درست می بود ما دست در دست او گذاشته با او بيعت مي كرديم و از هدایتش مستفید می شدیم! اما او متاسفانه كتابهايش را از دروغ، خدعه، فريبكاري، عيبجويي و بد گويي و اهانت پر كرده است و حقيقت اين است كه اين كتابها برای تیجانی در قم و تهران نوشته شده است و سپس به نام او چاپ گردیده و اين آن چيزي است كه در لابلاى كتاب هاي وى مشاهده مى شود.

تاكيد تیجانی در كتابهاي چهارگانه اش بر يك مسئله، آن هم طعن در صحابه رسول الله -صلی الله عَليه و آله و سلم- است و واقعيت اينست كه رافضه هنگام بحث و گفتگو با اهل سنت، چيزي غير از اين ندارند.

كتاب (آنگاه هدايت شدم) و چندين كتاب ديگر که به نام تیجانی نشر شده است توسط رافضی اثنی عشری دیگری بنام سيد محمد جواد مهری به زبان فارسي ترجمه شده است تا با بد و بيراه گفتن صحابه رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم ، بويژه خلفاي سه گانه و عشره مبشره و همچنين اهانت و زبان درازي نسبت به ام المومنين حضرت عايشه صديقه رضي الله عنهم اجمعين دين خود را نسبت به ميليونها اهل سنت فارسي زبان ايران و جهان ادا كند و پايه هاي وحدت و تقريب بين مذاهب! را بيش از پيش استحكام بخشد. بنياد معارف اسلامي قم براي اين كتاب ها و كتابهاي ديگر ضد وحدت و ضد اسلام، سرمايه گذاري زيادي كرده است. البته اگر چه اين سرى كتابها در بنياد فوق الذكر نوشته شده است و بنام هدايت يافته ها! منتشر شده است. چنانچه مهرى در مقدمه كتاب (آنگاه هدايت شدم) مي گويد: ((اكنون بنياد معارف اسلامي با تعداد زيادي از محققين و علما، مشغول خدمت در زمينه هاي مختلف و آماده سازي براي طرح مهم تاريخ نگاري مي باشد. تاكنون كارهاي ارزشمند و شايان تقديري به اتمام رسيده . . .)) شايد کتابهای تیجانی هم، يكي از آن كارهای ارزشمند باشد.

آري، اين كتاب ها كليه كساني را كه باور داشتند كه اين آدمان پست نابكار زماني معتقد به وحدت ميان شيعه و سني بودند، مات و مبهوت كرد. آري تاريخ ثابت كرد كه اينان دعوتگر تخريب اند نه تقريب. چرا چنين نباشد. زيرا، آنها هيچ كتابي نمي نويسند مگر اينكه آن را به وسيله عقايد باطل خود مزين ساخته و با باورهاي دروغين آراسته مي كنند و كتاب هاى تيجاني كه بر دو اصل و پايه يعني، دروغ و تضاد استوار است و نويسنده تمام قضاوت هاي خود را در اين كتاب بر اين دو اصل مذكور پايه ريزي نموده است و هر خواننده در جريان مطالبي كه ارائه مي گردد نشانه هاي روشني از دروغ و تضاد را در كتابهاى او خواهد ديد.

 و هر انسان خردمند و عاقل مي داند كه دروغ و تضاد دليل بطلان است نه حق ـ ما سوگند ياد مي كنيم و مطمئنيم كه حانث هم نمي شويم، درباره ي اينكه تيجانی در مورد مذهب ((اماميه)) كه او بدان هدايت شده و حق تملق را ادا نموده است، كوچكترين اطلاعي ندارد و هم چنين او اندك آگاهي درباره كتب مرجع فرقه اماميه نيز ندارد. علاوه بر اين او هرگز پيرو مذهب اهل سنت نبوده است بلكه او از مذهب ((صوفي هاي افراطي)) پيروي كرده است و تفاوت ميان مذهب اهل سنت و غلاة صوفيه مانند روز روشن است و هر انسان عاقلي فرق آنها را مي داند.

به طور كلي خواستيم به اهميت اين كتاب ها نزد تشيع اشاره كنيم زیرا آنها در هر مجلسی با آب و تاب بسیاری از تیجانی و کتابهای وی یادآوری می کنند. سال گذشته تلويزيون دولتی ایران هم به نوبه خود گامی در جهت وحدت اسلامی برداشت و با معرفی تیجانی به عنوان سنی که رافضی اثنی عشری شده است از این دروغگو قدردانی نمود. درحالیکه در برنامه مناظراتی که در شبکه المستقله بین تیجانی و همراهانش و علمای اهل سنت رخ داد، تیجانی و گروه همراه وی به سختی رسوا شدند و همین مناظرات سبب هدایت صدها هزار شیعه در سراسر جهان خصوصا عربهای ایران گردید.

و اینک کتابخانه عقیده مجموعه ای از کتابهای ارزشمندی را که در رد کتابهای تیجانی رافضی دروغگو نوشته شده را خدمت برادران و خواهران مسلمان در بخش رد شبهات كتابخانه عقيده معرفی می کند تا باشد كه مسلمانان حقجو با دروغهاي تیجانی گمراه و بنياد معارف اسلامي(رافضى) قم بیشتر آشنا شوند.
 

1- بلكه گمراه شدى (در جواب کتاب آنگاه هدایت شدم)
2- عيانات – (نقدى بر كتاب تيجانى آنگاه هدايت شدم)
3- دروغگويان را بشناسيد. (پاسخي کوتاه به دروغهاي تيجاني)
4- دفاع از آل و اصحاب پيامبر  صلى الله عليه وآله وسلم 
5- بازسازی باورها