X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

خمس جزيۀ آخوندها بر شيعيان ساده دل

دوشنبه, 14 تیر 1389

خمس جزیۀ آخوندها بر شیعیان ساده دل

خمس جزیه ای است كه آخوندهای شیعه به ناحق از شیعیان بیچاره می گیرند و در راه عیاشی و خوشگذرانی خود مصرف می کنند در حالیکه صدها هزار شیعۀفقیر در فقر و گرسنگی و دربدری دست و پا میزنند.
روحانیون شیعه در کشورهای صنعتی برای خود از پول خمس شیعیان کارخانه ها ساخته اند و بانکهای خارجی مملو از پول های جمع آوری شده خمس می باشد.
با نگاهی دقیق و تدبّری عمیق به کتاب خدا و سنّت رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم به آسانی روشن می‌شود که زکات و خُمسی که اکنون بین شیعیان معروف و معمول است چندان ارتباطی به دین مبین اسلام که یگانه شاهراه سعادت دارین و تنها طریق وصول به فوز و فلاح در دنیا و آخرت است، ندارد.
بلکه می‌توان گفت پاره‌ای از آن ساختۀ آراء و بافتة أهواء رجالی است که چندان به حکمت احکام و حُرمت و عظمت اسلام توجهی نداشته‌اند! و هم و غمشان پرکردن جیبهایشان بوده است وهمچنین این عمل  از تعصبات جاهلانه و یا سیاست خصمانۀ عدّه‌ای مُغرض مایه می‌گیرد.
برادران و خواهران محترم ! كتابخانه عقیده در راستای بیداری امت اسلامی کتابهایی را در مورد "خمس" خدمت شما عزیزان معرفی می کند که شما به وسیلۀ این کتابها  به حقایق مهمی پی می برید.
اهمیت این حقایق در این است كه هر كس از آن اطلاع یابد انقلاب كاملی در نظر و دیدگاه او به وجود می‌آید، و برداشتی كه در گذشته از خمس داشته است كاملاً تغییر می‌كند، و برای اولین بار فرق بسیار بزرگ سنّت‌های موروثی را با حقایق مجهول و ناشناخته در می‌یابد! كه بعد از آن برای آن كه به خاطر حقیقت علیه سنّت غلط و اشتباه بشورد به چیزی جز جرأت و شهامت و استقلال در اظهار نظر نیاز نخواهد داشت.
برخی از این حقایق عبارتند از:‌
حقیقت اول:‌
پرداختن خمس درآمدها به فقیه هیچ دلیل ندارد و در منابع معتبر حدیث شیعه هیچ اساس و ریشه‌ای ندارد.
حقیقت دوم:‌
این از حقیقت اوّل بزرگتر و عجیب‌تر است! اما با وجود آن پوشیده و ناشناخته مانده و توده مردمی كه معتقدند پرداختن خمس واجب است از این حقیقت خبر ندارند... این حقیقت عبارت است از:
بسیاری از روایت‌هایی كه از ائمه نقل شده‌اند می‌گویند كه لازم نیست شیعیان خمس بپردازند و به خصوص در زمان غیبت امام خمس از آنها ساقط است و تا ظهور (مهدی منتظر) ادای آن لازم نیست.
حقیقت سوم:
روایت‌ها می‌گویند دادن خمس به خود امام اگر حاضر باشد واجب نیست، بلكه پرداختن خمس مستحب است، و فرد مختار است كه آن را بپردازد یا نپردازد، و دادن خمس واجب نیست.
حقیقت چهارم:
این حقیقت بسیار ناشناخته و هیجان انگیز است!!
علمای گذشته مذهب شیعه همانند شیخ مفید (ت 413هـ)، سید مرتضی علم الهدی (ت 436هـ) و شیخ الطائفه ابی جعفر طوسی (ت 460هـ) و غیره كه از پایه‌های مذهب شیعه شمرده می‌شوند هرگز بیان نكرده‌اند كه خمس باید به فقها پرداخت شود، و بلكه اصلاً چنین چیزی به ذهن آنها خطور نكرده است.
حقیقت پنجم:
این حقیقت بسیار شگفت انگیز است!!
اگر دادن خمس را به فقیه با دادن خمس به امام مقایسه كنیم این حقیقت بلافاصله آشكار می‌شود زیرا با مقایسه كردن این دو امر خواهیم دید كه هر دو حكم كاملاً با هم متضاد هستند........
حقیقت ششم:
در اصل نصف خمس به خود امام می‌رسد، و آن حق خدا و پیامبرش صلی الله علیه وآله وسلم و خویشاوندان است، اما نصف دیگر آن حق یتیمان و مستمندان و واماندگان در راه از بنی‌هاشم است كه امام باید آن را به اینها بپردازد، نه اینكه برای خودش بردارد.
حقیقت هفتم:
نظریه خمس به صورت اخیر خمس را به دو نصف تقسیم می‌كند- چنان كه در حقیقت ششم بیان شد- نصف آن به فقیه به عنوان نایب امام تعلق می‌گیرد، و نصف دیگر آن به فقرای بنی‌هاشم (یتیمان و مستمندان و مسافران بنی‌هاشم) پرداخت می‌شود، و از غنی و توانگر ذكری به میان نیامده است.
حقیقت هشتم:
برای دادن خمس به فقها هیچ دلیلی نیست، و هیچ روایتی از هیچ امام معصومی نقل نشده است كه بگوید خمس اموال باید بیرون كرده شود و به فقهاء داده شود.
برادران و خواهران مسلمان می توانند این حقایق را مفصلا در کتابهایی که  در بخش رد شبهات کتابخانه عقیده نشر گردیده مطالعه نمایند.
با فشار بر روی اسم كتاب آنرا داونلود نمایید:
مسأله خمس مأخوذ از کتاب و سنت
خمس از دیدگاه قرآن و اهل بیت
خمس از نظر حدیث و فتوی
خمس غنایم