X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

راهنماى استفاده از سايت و دانلود كتابها

شنبه, 24 مهر 1389

برادران و خواهران گرامی! لازم به تذكر است كه تمامى كتابهای این سایت به صورت مجانی قابل دریافت می باشد و اگر بعد از مطالعه این صفحه باز هم نتوانستید کتابی را دریافت کنید حتما با ما تماس بگیرید.

:: تماس با ما ::

راهنمای دریافت کتاب

کتابهای کتابخانه عقیده در 5 فرمت مختلف به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد. در صفحه دانلود، مشخصات کتاب، لینکهای دانلود کتاب با فرمت های مختلف، تصویر جلد کتاب و خلاصه کتاب نمایش داده می شود. مطالب و کتابهای مرتبط با هر کتاب در پایین صفحه قرار داده شده اند.

در این صفحه با کلیک بر روی نام نویسنده یا مترجم به زندگینامه و نیز تمام تالیفات و آثار آنها دسترسی پیدا می کنید.

5 آیکون برای دانلود این 5 نوع نوع فایل در صفحه دانلود کتاب قرار دارد.

فرمت های کتاب:

در صورتی که هر فرمت در دسترس باشد، آیکون آن به صورت رنگی نمایان می شود. در غیراینصورت آیکونهای بی رنگ نمایش داده می شوند.

  1. فرمت ورد "Word" فرمت وورد: جهت مشاهده و مطالعه کتابهای با این فرمت باید برنامه Microsoft Word را نصب کنید. فرمت های ورد با پسوند فایلهای doc و docx مشهور هستند.
  2. فرمت PDF : برای مشاهده کتابهای PDF برنامه Adobe Reader و یا برنامه دیگری مانند Foxit Reader نصب کنید.
  3. فرمت HTML اچ تی ام ال: برای مشاهده این کتابها می توانید از مرورگرهای IE، FireFox، Chrome و یا سایر مرورگرها استفاده کنید.
  4. فرمت eBook ایبوک: فرمت اجرایی (exe) کتاب در محیط ویندوز قابل استفاده است و نیاز به هیچ برنامه جانبی ندارد.
  5. فرمت موبایل http://www.aqeedeh.com/ebook/images/zip.gif: این فرمت مخصوص موبایلهای دارای قابلیت اجرای برنامه های جاوا است. اکثر موبایلها از این فرمت پشتیبانی می کنند. این فرمت شامل دو فایل است (با پسوند jar و jad) که به صورت فشرده در یک فایل قابل دانلود است. پس از دانلود، فایل فشرده را باز کرده و دو فایل کتاب را (با Bluetooth، Wireless و یا کابل USB) به موبایل خود بفرستید. سپس به راحتی آن را در موبایل باز کرده و مطالعه کنید.

در صورتی که هر کدام از این فرمت ها آماده نباشد، آیکونها به شکل بی رنگ و مانند اشکال مقابل خواهند بود: ایبوک اچ تی ام ال پی دی اف وورد موبایل

نکته مهم: اگر کتابی را دانلود کردید ولی نتوانستید آن را باز کنید، حجم آن را با حجم نوشته شده در سایت مقایسه کنید. در اکثر موارد فایلهایی که باز نمی شوند، به صورت کامل دانلود نشده اند. مثلا اگر کتابی 800 کیلوبایت حجم داشت و پس از دانلود باز نشد، حتما اندازه فایلی که دانلود کرده اید کمتر از 800kb است. دانستن حجم فایل و مقایسه آن پس از دانلود با حجم نوشته شده در سایت شما را مطمئن می کند که فایل را سالم دانلود کرده اید. اگر اندازه فایل شما درست بود ولی باز هم نتوانستید آرا باز کنید ما را از طریق فرم تماس با ما در جریان قرار دهید تا آن را اصلاح کنیم. ضمنا هنگام تماس نام کتاب را ذکر کنید و مشکل خود را دقیقا توضیح دهید تا راهنمایی های لازم برایتان ارسال شود.

بیشتر کتابهای عقیده برای کمتر شدن حجم و سهولت دریافت، به صورت فشرده و با پسوند zip هستند. برای باز کردن این نوع فایل از برنامه WinZip برنامه زیپ برای باز کردن فایل های فشرده یا WinRar برنامه رار برای باز کردن فایل های فشرده شده استفاده کنید.

Bookmark and Share با استفاده از دکمه ارسال به شبکه های اجتماعی می توانید هر کتاب را به دوستان خود معرفی کنید (با گزینه Email) و یا در سایتهای اجتماعی به اشتراک بگذارید.

قبل از تماس مطمئن شوید که فایل مورد نظر به طور کامل دانلود شده باشد و به همین جهت ما در زیر هر فایل حجم دقیق آن قرار داده ایم زیرا اگر فایل به طور کامل دانلود نشده باشد از حالت زیپ خارج نشده و پیام خطا می دهد، این مشکل برای کسانی که سرعت اینترنت آنها پایین می باشد بیشتر رخ می دهد.

توجه: اگر از برنامه های فایروال firewall استفاده می کنید ممکن است به خاطر تنظیمات برنامه های فایروال نتوانید دانلود کنید.


 نصب خطها :

برای مطالعه کتابهای کتابخانه عقیده باید فونتهای فارسی و فونتهای قرآنی را بر روی رایانه یا همان کامبیوترتان نصب نمایید تا در مطالعه کتابها دچار مشکل نشوید زیرا بیشتر کتابها به خطهای مخصوص فارسی نوشته شده است و علاوه بر این بیشتر آیات قرآن کریم از مصحف مدینه منوره گرفته شده که برای خواندن آن باید حتما فونتهای قرآن کریم را هم نصب نمایید.

لازم به ذکر است که ما دو نوع خط های قرآنی داریم:

الف: خط های قرآن کریم شرکت حرف که این خط ها همراه با خط های فارسی قرار داده شده اند.

ب: خط های قرآن کریم چاپخانه قرآن کریم مدینه منوره که این خط ها به نام خط های قرآنی می توانید دریافت نمایید.

::دریافت خط های فارسی::                             ::دریافت خط های قرآنی::

لازم به ذکر است که نسخه پی دی اف(PDF) کتاب ها نیاز به هیچ کدام از خط هایی که در بالا ذکر کردیم ندارد و اگر در هنگام خواندن یا استفاده از فایل های پی دی اف سایت با مشکل مواجه شدید حتما با ما تماس بگیرید، سعی ما بر این است که تا یک ماه آینده تمامی کتاب های سایت با فرمت پی دی اف در دسترس باشند.


 چگونگی دریافت کتاب:

شما برای پیدا کردن کتاب مورد نظر می توانید از طریق جستجوی سایت یا قسمت موضوعات کتاب مورد نظر را پیدا کنید، بعد از پیدا کردن کتاب روی اسم کتاب فشار داده تا صفحه دریافت کتاب ظاهر شود.

شما در این صفحه می توانید کتاب را با فرمت های مختلف دریافت نمایید، فرمت وورد (WORD) فرمت وورد و پی دی اف   (PDF) معمولا در دسترس هستند.

شما برای خواندن یا چاپ کردن کتاب لازم است که فایل را از حالت زیپ خارج نمایید زیرا تمامی کتاب های سایت به صورت زیپ ZIPزیپ رار در سایت قرار داده شده است.

برنامه هایی که برای استفاده از کتابهای سایت لازم است:

برنامه آکروبات ریدر (Acrobat reader):

برای خواندن یا چاپ کردن کتابهایی که با فرمت پی دی اف (PDF) می باشد و با این تصویر  نمایش داده شده، نیاز به این برنامه دارید.

برنامه زیپ یا وین رار (ZIP and WINRAR):

تمامی كتابهای این كتابخانه برای سهولت دریافت با این برنامه فشرده شده است، برای اخراج كتابها از این حالت به این برنامه نیاز دارید، لازم به یادآوری است كه ویندوز هم دارای نوع ساده این برنامه می باشد.

برنامه زیپ برای باز کردن فایل های فشرده          برنامه رار برای باز کردن فایل های فشرده شده


 
 اگر بعد از مطالعه این صفحه باز هم مشکل شما حل نشد:
لطفا در هنگام تماس ذکر بفرمایید که دقیقا مشکل شما چیست، آیا مشکل در دانلود کردن کتاب ها دارید یا بعد از دانلود کتاب ها و همچنین لینک کتابی که در هنگام دریافت یا بعد از دریافت با مشکل مواجه شده اید برای ما ارسال کنید.